سرقت مسلحانه مرد با نفوذ پوشالی از پدر یک زندانی / 500 هزار دلار برای آزادی یک زندانی + عکس

به گزارش رکنا، روز 18 اسفند سال گذشته پرونده ای با عنوان "جعل عناوین دولتی ، اخاذی و سرقت به شیوه مسلحانه " در اختیار اداره یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت .

مالباخته پس از حضور در اداره یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ در خصوص سرقت مبلغ 500 هزار دلار پول به کارآگاهان گفت : به همراه فردی بنام دهقانی که خود را به عنوان نماینده تام الاختیار دستگاه قضایی معرفی کرده بود ، برای دیدن قاضی پرونده اقتصادی ( مالی ) پسرم به منطقه فرمانیه رفته بودیم . این شخص به بهانه پیگیری پرونده پسرم، درخواست مبلغ 500 هزار دلار کرده بود.

وی افزود : روز 18 اسفندماه با این شخص تماس گرفته و به او اطلاع دادم که پول درخواستی وی آماده است که بلافاصله برای همان شب با من قرار ملاقات گذاشت؛ دهقانی پس از رؤیت و اطمینان از همراه داشتن پول ها ، به بهانه ملاقات با قاضی پرونده پسرم مرا سوار ماشین خودش کرد و به منطقه فرمانیه برد؛ در داخل ماشین، دهقانی مدعی شد که اول می بایست به دیدن قاضی پرونده برویم و به این بهانه پول را در داخل صندوق عقب ماشین گذاشت؛ پس از پیاده شدن از ماشین ، هنوز چند متری از ماشین دور نشده بودیم که ناگهان دهقانی در حالیکه مرا با اسلحه کمری تهدید می کرد، به سمت ماشین برگشت و همراه پول ها از محل متواری شد.

مالباخته در خصوص نحوه آشنایی خود با شخصی که خود را به هویت "دهقانی" معرفی کرده بود به کارآگاهان گفت : حدودا یک ماه پیش فردی به نام دهقانی با گوشی تلفن همراهم تماس گرفت و خودش را بازرس و نماینده تام الاختیار دستگاه قضایی در تهران معرفی کرد . در تماس تلفنی ، این شخص اطلاعات کاملی از پرونده پسرم در یکی از شعبات دادگاه شهر تهران ارائه کرد و همین موضوع باعث شد تا اطمینان اولیه به او پیدا نمایم و به همین علت با وی قرار ملاقات گذاشته و ایشان را به منزلم دعوت نمودم . طی چندین جلسه ملاقاتی که با همدیگر داشتیم ، این شخص با ارائه یک کارت شناسایی و همچنین تجهیزات نظامی همراه خود از جمله یک قبضه سلاح کمری ، خودش را بازرس و نماینده تام الاختیار دستگاه قضایی در شهر تهران معرفی می کرد و مدعی بود که قاضی پرونده پسرم از دوستان نزدیک می باشد اما جهت پیگیری و رفع مشکل پسرم در دادگاه ، درخواست مبلغ 500 هزار دلار کرده است و تنها در صورت پرداخت این مبلغ ، مشکل پسرم برطرف خواهد شد و به همین علت من از طریق تعدادی از دوستان و بستگان ، این مبلغ را تهیه کردم که در روز 18 اسفندماه مورد سرقت مسلحانه توسط دهقانی قرار گرفتم.

کارآگاهان اداره یکم پلیس آگاهی با توجه به شیه و شگرد سرقت اطمینان پیدا کردند که متهم از مجرمین سابقه دار در زمینه جعل عناوین دولتی است ؛ لذا با بهره گیری از بانک اطلاعات مجرمین سابقه دار و دیگر اقدامات پلیسی ، موفق به شناسایی اسماعیل . س ( متولد 1364 ) به عنوان یکی از مجرمین سابقه دار شدند که پیش از این بارها به اتهام جعل عنوان و سوء استفاده از عناوین دولتی از جمله معرفی خود به عنوان نماینده دستگاه قضایی دستگیر و روانه زندان شده است.

با شناسایی مخفیگاه اسماعیل . س در منطقه پونک ، این منطقه تحت مراقبت نامحسوس کارآگاهان قرار گرفت تا نهایتا در روز شنبه روز 19 فروردین ماه 1402 ، متهم در زمان ورود به مخفیگاهش دستگیر شد.

"اسماعیل . س" در اظهارات اولیه منکر هرگونه تلاش برای اخاذی و نهایتا سرقت مسلحانه مبلغ 500 هزار دلار از مالباخته شد اما پس از مواجهه حضوری با مالباخته ، لب به اعتراف گشود و مدعی شد که پول ها را به افراد دیگری پرداخت کرده است.

با محرز شدن کذب بودن اظهارات متهم و در ادامه ی تحقیقات پلیسی ، کارآگاهان موفق به شناسایی منزل یکی از بستگان متهم به عنوان محل پنهان کردن مبلغ 500 هزار دلار و همچنین اسلحه کمری مورد استفاده در سرقت توسط اسماعیل در منطقه راه آهن تهران شدند که در مراجعه و بازرسی از محل، کارآگاهان روز 20 فرودین ماه 1402 موفق به کشف مبلغ 500 هزار دلار و همچین اسلحه کمری غیرمجاز پنهان شده در داخل باغچه حیاط خانه شدند.

دستگیری

متهم که دیگر چاره ای جز اعتراف و بیان حقیقت نداشت در خصوص شیوه و شگرد شناسایی شاکی پرونده و سایر مالباختگان گفت : با مراجعه به دفاتر حقوقی سطح شهر تهران و با سوء استفاده از کارت شناسایی جعل شده و همچنین نشان دادن اسلحه کمری که آنرا در یکی از شهرهای مرزی در غرب کشور تهیه کرده بودم ، خود را با اسامی مختلف محمدی ، ناصری و ... ، به عنوان بازرس ویژه و یا نمایده تام الاختیار دستگاه قضایی معرفی و از این طریق به اطلاعات برخی پرونده ها از جمله اطلاعات پرونده شاکی پرونده دست پیدا می کردم و... .

سرهنگ کارآگاه مرتضی نثاری، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: با اعترافات بدست آمده از متهم و اقدامات پلیسی بعمل آمده توسط کارآگاهان اداره یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ ، تعداد دیگری از افراد که متهم به همین شیوه و شگرد موفق به شناسایی آنها شده و قصد داشته تا پس از مراجعت به تهران و در ملاقات با ایشان ، در چند روز آینده اقدام به اخاذی از آنها نماید ، شناسایی و پس از دعوت و حضور در اداره یکم پلیس آگاهی صراحتا متهم را مورد شناسایی قرار دادند . لذا با توجه به شواهد و قرائن بدست آمده و احتمال افزایش دیگر جرایم ارتکابی ، متهم با قرار قانونی صادره از سوی مقام قضایی و جهت انجام تحقیقات تکمیلی و شناسایی سایر شکات و مالباختگان در اختیار اداره یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار داده شده است.

کدخبر: 883702 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟