درگیری مرگبار سارقان مسلح با پلیس در هندیجان / 2 پلیس زخمی شدند یک سارق کشته شد + جزییات

به گزارش رکنا، فردوس افشون اظهار داشت: در این جریان متهمان قصد سرقت اموال از یک انبار کالای خانگی در این شهرستان را داشتند که گشت شبانه نیروی انتظامی متوجه حضور آنان شد.

وی ادامه داد: با وجود دستور ایست، سارقان اقدام به تیراندازی و درگیری مسلحانه با ماموران کردند که در این درگیری یکی از ماموران پلیس و 2 نفر از سارقان مجروح و یک سارق دیگر به دلیل شدت جراحات وارده جان باخت.

افشون با بیان اینکه سایر عوامل این سرقت نیز متواری شدند اظهارکرد: تلاش برای دستگیری سارقان ادامه دارد و در همین راستا یک قبضه کلت کمری و فشنگ مربوطه، چهار دستگاه خودرو و 15 گرم سیره تریاک نیز کشف و ضبط شد.

دادستان عمومی و انقلاب هندیجان گفت: این دادستانی با افرادی که قصد اخلال در نظم و امنیت جامعه را داشته باشند، با قاطعیت برخورد می‌کند.

بازگشت وجوه 97 هزار سپرده‌گذار صندوق‌های خانگی غیرمجاز در رامهرمز

رئیس کل دادگستری خوزستان گفت: با پیگیری دادگستری خوزستان وجوه حدود 97 هزارنفر از سپرده‌گذاران صندوق‌های غیرمجاز خانگی در شهرستان رامهرمز به آنان عودت شد که 87 هزار نفر از آنها بدون طرح شکایت به مطالبات خود دست یافتند.

 علی دهقانی اظهار داشت: تعداد کل این صندوق‌ها 81 فقره با 112 هزار نفر عضو و گردش مالی بالغ بر 60 هزار میلیارد ریال بود که با اتخاذ تدابیر لازم و پیش از تشکیل پرونده قضایی، حدود 6 هزار میلیارد ریال از این وجوه به 87 هزار نفر از طلبکاران برگردانده شد که با این اقدام از تشکیل بیش از 87 هزار پرونده در دستگاه قضایی پیشگیری شد.

وی افزود: همچنین 25 هزار نفر نیز با تقدیم دادخواست یا شکوائیه وجوه خود را مطالبه و درخواست رسیدگی کردند که 10 هزار نفر آنان از طریق مصالحه یا با اخذ وجوه خود از صاحبان صندوق‌ها و یا تهاتر با آنان، اعلام رضایت کردند.

دهقانی گفت: یکی از برنامه‌های شاخص سال 1401 دادگستری استان خوزستان ساماندهی این صندوق‌ها بود که این امر با تدابیر ویژه و تشکیل کمیته تخصصی و بهره‌گیری از سایر ظرفیت‌های غیرقضایی محقق شد.

رئیس کل دادگستری خوزستان اظهار کرد: پرونده سایر شکات نیز در دادگاه‌های استان در حال رسیدگی است که برخی از آن‌ها با قطعی شدن حکم صادره، به اجرای احکام دادسرای رامهرمز ارسال شده است.

اواخر سال 1398 برخی افراد سود جو و فرصت طلب با توجه به مشکلات مالی، اقتصادی و معیشتی و شرایط ویژه شیوع کرونا، با تشکیل صندوق‌های وام خانگی و تبلیغات گسترده در فضای مجازی، اقدام به عضوگیری کردند به نحوی که در مدت کوتاهی موجودی این صندوق‌ها میلیاردی شد و این افراد با سوءاستفاده از پول سپرده گذاران اقدام به خرید اموال منقول و غیرمنقول کردند که شناسایی آنها، کار را دشوار کرده بود. تعداد اعضای این صندوق‌ها بیش از 112 هزار نفر بود که از این تعداد بیش از 17 هزار نفر اقدام به شکایت کیفری و حقوقی کردند.

کدخبر: 882172 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟