علت آوار 4 خانه مسکونی در قزوین چه بود؟

به گزارش رکنا ،قدیر موسی‌خانی، با بیان اینکه در ایام عید نوروز امسال شاهد 3 مورد فرونشست زمین در بافت فرسوده قزوین بودیم، اظهار داشت: 2 مورد از این افکن‌ها در خیابان منتظری قدیم و یک مورد هم در خیابان تبریز اتفاق افتاده که جزو بافت فرسوده قزوین محسوب می‌شوند.

وی اضافه کرد: در نخستین مورد که در روز 24 اسفندماه در خیابان تبریز اتفاق افتاد، یک چاه قدیمی در خیابان تبریز افکن کرد که بلافاصله ستاد فرماندهی عملیاتی سازمان آتش‌نشانی تیم امداد و نجات را از ایستگاه شماره 3 مولوی را به محل حادثه اعزام کرد و آتش‌نشانان ما نسبت به ایمن‌سازی محل اقدام کرده و با توجه به خطرات احتمالی اقدام به نصب علائم خطر در محل کردند.

موسی‌خانی ادامه داد: روز 2 فروردین‌ماه هم شاهد افکن و نشست کوچه شهیدقاسمی در خیابان منتظری قدیم بودیم که پس از اعلام وقوع حادثه که بلافاصله نیروهای امداد و نجات آتش‌نشانی به محل حادثه اعزام شدند و با توجه به افکن و نشست کوچه یک خانه مسکونی را تخلیه کردند. در این حادثه ضمن ایمن‌سازی و نوار کشی محل با توجه به ایجاد ترک در دیوار و سقف ساختمان مسکونی برای تخلیه منزل مسکونی اقدام شد.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین تصریح کرد: متأسفانه امروز بعدازظهر هم شاهد یک مورد افکن و نشست کوچه در چهارراه منتظری بودیم که به 3 باب خانه و منزل مسکونی خسارت وارد کرد و به همین خاطر مأموران ما بعد از اعلام وقوع حادثهر نسبت به تخلیه منازل مسکونی اقدام کردند.

موسی‌خانی با بیان اینکه در حادثه شاهد نشست لوله آب هم بودیم، افزود: در این حادثه شاهد ایجاد دیوار و ترک در سقف و دیوار منازل مسکونی کوچه شهیدمهراندیش بودیم و به همین خاطر نیروهای ما بعد از ایمن‌سازی محل حادثه از اهالی 3 منزل مسکونی خواستند که فوراً این خانه‌ها را تخلیه کنند.

 

کدخبر: 880964 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟