آمار تصادفات در خراسان شمالی / ۱۲۰ نفر در ۳ روز نخست تعطیلات مصدوم شدند

به گزارش رکنا؛ با شروع تعطیلات نوروزی و سفرهای روزهای نخست سال، آمار تصادفات در محورهای استان خراسان شمالی هم‌چنان نگران کننده است.

ابوالفضل محبان رئیس جمعیت هلال احمر خراسان شمالی اظهار داشت: بیش از 120 مصدوم و 6 فوتی در 3 روز نخست تعطیلات نوروزی در تصادفات محورهای استان به ثبت رسیده که این آمار نسبت به سال گذشته رشد فزاینده‌ای را نشان می‌دهد.

وقوع دو تصادف منجر به فوت و جرح در محور بجنورد به گلستان در نخستین روز تعطیلات و در ادامه آن وقوع چند تصادف سنگین با ده‌ها مصدوم در روزهای بعد، زنگ خطر نوروز پر تصادف را در محورهای استان به صدا درآورد. بیشترین تصادفات در محور بجنورد به جنگل گلستان رخ داده که لزوم بهسازی و چهاربانده شدن این جاده را بیش از پیش نمایان می‌کند.

دکتر جواد شاهین‌فر رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان با بیان اینکه در 3 روز ابتدایی سال فقط در مرکز استان، 18 مصدوم تصادفی به مرکز درمانی امام علی(ع) بجنورد اعزام شدند، اظهار داشت: 604 بیمار پذیرش شده در این مرکز به عنوان مرکز اصلی ترومای استان، مربوط به بستری بخش اورژانس بیمارستان بوده‌اند.

وی با بیان اینکه 27 بیمار توسط اورژانس پیش بیمارستانی به این بیمارستان اعزام شده‌اند، اضافه کرد: 18 بیمار از این تعداد مربوط به حوادث ترافیکی و جاده‌ای هستند که متاسفانه صبح امروز یک جوان، به دلیل شدت جراحات وارده درگذشت.

سرهنگ رحمان اسپیدکار، رئیس پلیس راه استان نیز با اشاره به بالا بودن تصادفات در 2 روز نخست تعطیلات، گفت: عدم توجه به جلو، خواب آلودگی و سرعت غیر مطمئن، مهم‌ترین عامل تصادفات در این روزهاست که در صورت رعایت نکردن رانندگان، با مشکلات زیادی مواجه خواهیم شد.

کدخبر: 879771 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟