تمهیدات پلیس برای تامین امنیت در ایام نوروز ۱۴۰۲

به گزارش رکنا، سرهنگ شهرام امیریان صبح سه شنبه ۱ فروردین ماه با اشاره به برنامه‌ریزی گسترده و آمادگی عملیاتی همه جانبه پلیس برای تامین امنیت هموطنان در ایام نوروز بیان کرد: برای بازدهی هرچه بیشتر طرح‌های انتظامی جلسات هماهنگی زیادی با نهادها و سازمان‌های مختلف از جمله شهرداری، اورژانس، آتش‌نشانی، وزارت راه و سازمان‌های زیر مجموعه این وزارتخانه مانند راهداری و ... برگزار شد تا در جریان یک همکاری کارآمد بتوانیم امنیت عمومی مردم و مسافران را به خوبی تامین کنیم.
وی افزود: در جریان این ماموریت بسیار بزرگ که از ۲۷ اسفند ماه سال جاری آغاز و تا پایان تعطیلات نوروزی ادامه خواهد داشت، ۱۰۰ درصد کارکنان پلیس شرکت داشته و به صورت شبانه‌ و روز و در دو شیفت جداگانه در راستای تامین امنیت تلاش خواهند کرد.
جانشین فرمانده انتظامی ویژه شرق استان تهران خاطر نشان کرد: در کنار کارکنان پایور پلیس، برابر هماهنگی های صورت گرفته نیروهای بسیج، همچنین بیش از ۶۰ درصد از نگهبانان مؤسسات حفاظتی و مراقبتی مرکز انتظام در هماهنگی کامل در برقراری نظم و امنیت نوروزی و ارائه خدمت به شهروندان یاری‌رسان پلیس خواهند بود.
وی افزود: به دلیل اهمیت ایستگاه‌ های بازرسی در ارائه خدمت و احساس امنیت هموطنان عزیز، علاوه بر فعالیت شبانه روزی تمامی ایستگاه های بازرسی ثابت در محل ، حدود ۲۲ ایستگاه بازرسی موقت و سیار نیز در ایام نوروز برای نقاط مختلف از جمله ورودی و خروجی شهرها پیش‌بینی شده که در طول تعطیلات آماده خدمت‌رسانی و راهنمایی به مسافران نوروزی بوده و پوشش امنیتی – انتظامی مورد نظر پلیس پیشگیری را در سراسر نقاط و راه‌های استان برقرار خواهند کرد.
این مقام انتظامی استان تصریح کرد: در کنار ایستگاه‌های ‌بازرسی ثابت و سیار ، ایستگاه های نوروزی پلیس با هدف خدمت‌رسانی کارآمدتر و حضور پرشتاب‌تر نیز پیش‌بینی شده که در نقاط حساس شناسایی شده داخل‌ شهرها و در مکان‌هایی که نیاز به استمداد فوری پلیس ، راهنمایی شهروندان‌ ، تسهیل دسترسی مسافران نوروزی به پلیس است مستقر و به انجام وظیفه خواهند پرداخت.
امیریان با تاکید بر اینکه انجام گشت‌های انتظامی در تمام سطوح تاثیر بسیاری در پیشگیری از وقوع جرایم و برقراری نظم و امنیت داشته و این اثر در تعطیلات نوروزی که با مسافرت‌های بسیار و خالی‌ ماندن منازل شهروندان برای مدت طولانی همراه است نمودی دوچندان خواهد داشت، تصریح کرد: با توجه به این اصل انکار ناپذیر ، پلیس گشت‌های خود را در بخش‌های کلانتری، پاسگاه‌ و یگان‌های امداد به صورت خودرویی ، موتوری و پیاده سامان‌ داده است.
جانشین فرمانده انتظامی شرق استان تهران در پایان با تاکید بر اینکه پلیس با تمام توان و در تمامی نقاط استان پاسدار آسایش و امنیت هموطنان در ایام نوروز خواهد بود، اظهار کرد: امیدواریم مردم عزیز نیز پلیس را به عنوان خدمتگزار صادق خود در انجام وظایف محوله یاری کنند تا شاهد روزهایی شاد با بیشترین سطح امنیت برای همه مردم و میهمانان و مسافران نوروزی باشیم.
 

 

کدخبر: 879195 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟