کشف بیش از ۹۵ تن اموال مسروقه/ تامین امنیت ۱۴ هزار کیلومتر خطوط ریلی توسط پلیس راه آهن

به گزارش رکنا، سردار «رضا بنی اسدی فر» در تشریح اقدامات 7 ماهه پلیس راه آهن کشور با اشاره به اهمیت بالای جابه جایی ایمن در کشور، اظهار داشت: امروزه جابه جایی ایمن مسافر و کالا از اهمیت بالایی برخوردار است، و در این میان استفاده از سیستم ریلی به دلیل بالا بودن ضریب امنیت و مقرون به صرفه بودن و آسایش نسبی حائز اهمیت ویژه‌ای است، لذا لزوم توجه به رفع مشکلات و زیرساخت‌های آن به منظور افزایش امنیت مسافران و کالا، امری ضروری به حساب می‌آید.

وی ادامه داد: همزمان با تشکیل راه آهن جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از سازمان‌های مهم کشور، پلیس راه آهن نیز به عنوان یکی از با سابقه‌ترین یگان‌های پلیس، و با قدمتی قریب به ۸۰ سال در کشور، به عنوان یکی از واحدهای پویا و هدفمند، همگام با توسعه راه آهن نقش کاربردی و بسزایی در تأمین امنیت و توسعه صنعت حمل و نقل ریلی داشته است.

رئیس پلیس پیشگیری فراجا با اشاره به مأموریت‌های پلیس راه آهن در کشور بیان داشت: تأمین امنیت یکی از عوامل اصلی رشد و توسعه صنعت ریلی کشور می‌باشد و کارکنان پلیس راه آهن به عنوان ضابط خاص و تأثیرگذار در محدوده وظایف معین، همواره در حال حفظ و حراست از این سرمایه ملی هستند.

وی افزود: پلیس راه آهن مسئول برقراری امنیت و آرامش ۱۴ هزار کیلومتر خطوط راه آهن با گستردگی وسیع در اکثر استان‌های کشور و متناسب با شرایط هر منطقه است که با تلاش شبانه روزی و مجاهدانه کارکنان پلیس راه آهن امنیت این مجموعه بزرگ میسر می‌شود.

سردار بنی اسدی فر با تاکید بر اینکه با حضور پلیس مأموریت‌های خاص و رسیدگی به سایر امور تأمینی در راه آهن انجام می‌گیرد تصریح کرد: لازمه توانایی در انجام چنین مأموریت‌های مهم و حیاتی، برخورداری از امکانات و تجهیزات نوین و پیشرفته و ارائه آموزش‌های تخصصی به کارکنان می‌باشد، که پلیس راه آهن در این خصوص از کارنامه درخشانی برخوردار است.

این مقام ارشد انتظامی در خصوص میزان کشفیات ک الای قاچاق در این پلیس گفت: در هفت ماهه سال جاری در زمینه مبارزه با قاچاق کالا و ارز ۱۵۳ نفر دستگیر و مقادیر قابل توجهی کالا و ارز قاچاق به ارزش تقریبی بیش از ۳۳۵ میلیارد ریال کشف وضبط گردید.

وی در ادامه بیان داشت: در این مدت ۶۷۵ نفر در رابطه با سرقت آلات و ادوات ریلی کشور دستگیر و بیش از ۹۵ تن اموال مسروقه به ارزش تقریبی بیش از ۲۵ میلیارد ریال کشف و با تشکیل پرونده به مراجع قضائی ارسال شد.

سردار «بنی اسدی فر» بیان داشت: به منظور بهره گیری مناسب از ظرفیت ارگان‌ها و نهادهای برون سازمانی، تعامل گسترده‌ای با سرمایه‌های اجتماعی اعم از بسیج، حراست، مدارس، شوراها، دهیاری‌ها و… برای پیشگیری از وقوع هرگونه جرایم و تخلفات در حوزه صنعت حمل و نقل ریلی در طول هفت ماهه جاری صورت گرفته است.

رئیس پلیس پیشگیری در تشریح سایر اقدامات پلیس راه آهن گفت: با توجه به گستردگی و وسعت جغرافیایی در مجاورت شهرها و روستاها در سراسر کشور ضمن انجام تعامل سازنده با شوراهای اسلامی روستاها و دهیاری‌ها توسط یگان‌های تابعه و به منظور نظارت بر حوزه سرزمینی و رصد تحرکات بزهکاران، بالغ بر هزاران جلسه تعاملی توسط پلیس راه آهن در راستای جلب مشارکت‌های اجتماعی برگزار شده است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: خدمت‌رسانی به مردم عزیز کشورمان و برقراری نظم و امنیت شبکه ریلی در جهت ایجاد سفری امن برای هموطنان از افتخارات پلیس راه آهن می‌باشد.

 

کدخبر: 843070 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟