به گزارش رکنا، رسیدگی به این پرونده از شامگاه  دهم اسفند ماه سال ۹۹ آغاز شد .صدای درگیری چند مرد و یک زن مقابل خانه ای در پردیس پیچید و در این درگیری مرد میانسالی به نام امیر که چاقو خورده بود به بیمارستان منتقل شد.

 در بررسی ها روشن شد دختر جوان به نام مهتاب که همراه برادر ناتنی اش نیما برای  تسویه‌حساب مقابل خانه نامزدش به نام کامران رفته بود باوی درگیر شد و این دعوا با زخمی شدن ناپدری کامران خاتمه یافت. مرد میانسال در بیمارستان تحت درمان قرار گرفت اما ساعتی بعد به خاطر شدت جراحات جان سپرد.

با مرگ مرد 60ساله تحقیقات  پلیسی آغاز و مهتاب و  برادر ناتنی‌اش نیما بازداشت شدند.

 ماموران پلیس به تحقیق پرداختند و کامران در بازجویی ها گفت :مدتی قبل با مهتاب آشنا شدم  و ما با هم نامزد کرده بودم. اما  چون با هم اختلاف داشتیم می خواستم نامزدی را به هم بزنم .ساعت دو نیمه مهتاب و برادر ناتنی اش نیما مقابل خانه ما آمدند و شروع به داد و فریاد کردند .من مقابل در رفته بودم که مهتاب با چاقویی که خودم آن را به او هدیه داده بودم ضربه‌ای به دستم زد که زخمی شدم.برادر ناتنی اش هم به سمت من حمله ور شد .همان موقع پدر ناتنی ام که سر و صدا را شنیده بود مقابل آپارتمان آمد .اما مهتاب و نیما به سمتش حمله ور شدند و او را کشتند .

در حالی که این ادعا از سویی کامران مطرح شده بود مهتاب  و برادر ناتنی اش  خودشان را بیگناه خواندند و کامران را به عنوان عامل جنایت معرفی کردند .

آنها مدعی شدند در آن درگیری کامران به خاطر کینه ای که از قبل از پدر ناتنی اش داشته  او را با چاقو زده است .

برای متهمان  که جنایت را گردن یکدیگر می‌انداختند به اتهام مشارکت در قتل کیفرخواست صادر وپرونده شان برای رسیدگی به شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد و آنها  پای میز محاکمه ایستادند.

در دادگاه چه گذشت؟

 در ابتدای جلسه اولیای دم درخواست قصاص را مطرح کردند و گفتند می خواهند حقیقت فاش شود تا بدانند قاتل اصلی کیست.

 سپس نیما در جایگاه متهم ایستاد و گفت : من میدانستم مدتی است خواهرم و نامزدش اختلاف پیدا کرده‌اند .آخرین بار وقتی مهتاب با کامران تلفنی صحبت کرد  و عصبانی شد ساعت دو نیمه شب بود .خواهر ناتنی ام خانه را ترک کرد تا مقابل خانه کامران برود. به همین خاطر من همراه او آنجا رفتم و قصد میانجیگری داشتم .اما وقتی کامران و  ناپدری‌اش مقابل درآمدند درگیری میان ما  بالا گرفت  و  کامران با  ناپدری اش درگیر شد و او  را با چاقو زد .

مهتاب نیز اظهارات برادر ناتنی اش را تایید کرد و مدعی شد دستی  در قتل نداشته و برای تسویه‌حساب مقابل خانه نامزدش رفته است.

دختر جوان گفت: نامزدم همیشه از ناپدری اش تنفر داشت و وقتی دعوا بالا گرفت به خاطر کینه قدیمی که از او به دل داشت امیر را با چاقو زد.

 اما وقتی کامران در جایگاه متهم ایستاد مهتاب و نیما را دروغگو خواند و گفت: آن شب نامزدم و برادر ناتنی‌اش مقابل در آمده بودند تا با من تسویه حساب کنند .آنها به سمت من حمله کردند و حتی مهتاب با چاقو به دستم ضربه زد که زخمی شدم. ناپدری ام  مقابل درآمد اما  آنها با ناپدری ام درگیر شدند و او را مقابل چشمانم کشتند. اما حالا با دروغگویی قصد دارند قتل را  گردن من بیاندازند .من در این ماجرا بیگناه هستم.

 در پایان جلسه قضات وارد شور شدند و با توجه به مدرک های موجود در پرونده نیما را به قصاص محکوم کردند.کامران و مهتاب از دست داشتن در این جنایت تبرئه و آزاد شدند.

کدخبر: 878282 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟