شادترین چهارشنبه سوری سال های اخیر تهران / شب آرام برای آتش نشانان پایتخت

به گزارش خبرنگار حوادث رکنا؛ شب گذشته، مراسم چهارشنبه سوری  برگزار شد اما حوادث و اتفاقات تلخ آن مربوط به یک روز نبود. کمااینکه طبق آمارهای اورژانس تهران از ابتدای اسفند ماه تا آخرین ساعت شب گذشته متاسفانه 1009 نفر از شهروندان تهران مصدوم و 12 نفر نیز که 2 تن از آنها  زن بوده اند در یک ماه گذشته جان خود را از دست داده اند. 

متاسفانه هنوز ۷۱ نفر از کل 1021 مصدوم و فوتی بستری هستند. همچنین ۸۸ نفر قطع عضو، ۳۴۲ نفر آسیب چشمی و ۲۰۸ نفر سوختگی داشته اند که بر اساس گفت‌وگو خبرنگار حوادث رکنا، با صالح طبری رئیس مرکز اورژانس تهران، ۶۱ درصد مصدومان استفاده کننده مواد محترقه، ۳۸ درصد مصدومان عابر یا رهگذر و همچنین 1 درصد مصدومان نیز پرسنل امدادی بوده اند.

در همین زمینه جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش نشانی تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوادث رکنا؛ درباره عملیات های شب گذشته آتش نشانی خبر داد: سال گذشته از ساعت 17 تا 23 تعداد تماس های گرفته شده با مرکز فوریت های سازمان آتش نشانی تهران 5200 بوده است که تقریبا 40 مورد آن عملیاتی شد. اما امسال در همان بازه زمانی تعداد 4 هزار تماس برقرار شده است که نشان می دهد در یک سال گذشته 1200 تماس نسبت به سال قبل کاهش داشته ایم. 

وی افزود: تعداد حوادث و حضور نیروهای آتش نشانی در محل اما از 40 مورد در سال گذشته به 200 مورد رسید با این تفاوت که خوشبختانه حادثه تلخی را شاهد نبودیم و این حوادث نیز مربوط به  آتش گرفتگی ساختمان اداری، فضای سبز، مخازن پسماند، ساختمان مسکونی و... بوده است

جلال ملکی با بیان اینکه شب گذشته مردم در خیابان های به صورت پررنگ حضور داشتند تشریح کرد: خوشبختانه مردم شب گذشته اصولی جشن گرفتند و کسی دنبال مزاحمت و سر و صدا نبود. کمااینکه در بازدید های ما این مسئله روشن بود که مردم برای شاد بودن به خیابان ها آمده بودند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی تهران افزود: دیشب واقعا شب خوبی بود. خود من به شخصه فکر می کردم که احتمالا با توجه به اینکه در چند سال گذشته مردم درگیر کرونا بودند، امسال در کف خیابان این چند سال نبودشان را جبران می کنند که خداروشکر اتفاق خاصی رخ نداد.

کدخبر: 877824 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟