مجازات‌ های قانونی برای اقدامات مجرمانه در چهارشنبه آخر سال

به گزارش رکنا؛ فرید نجف‌نیا گفت: در روزهای پایانی سال، متأسفانه افراد فرصت‌طلب و سودجویانِ پیدا و پنهان به بهانه چهارشنبه آخر سال اقدام به تهیه و توزیع انواع مواد محترقه انفجاری، آتش‌زا و دست‌ساز بین مردم می‌کنند که باعث اخلال در نظم و آسایش عمومی، ایجاد مزاحمت و وقوع زیان‌های جانی و مالی سنگین و غیر قابل جبران می‌شود.

این مقام مسئول افزود: تجزیه و تحلیل پرونده‌های قضائی مربوط به چهارشنبه سوری در ادوار گذشته بیانگر این نکته است که معمولاً افراد استفاده کننده از وسایل آتش بازی و احتراقی بر این باورند که قصدی برای ایجاد حوادث ناگوار و تخریب اموال مردم ندارند و این اتفاقات ممکن است سهوی و ناگهانی بیافتد، اما این تصور از حیث حقوقی و قانونی قابل دفاع نیست.

دبیر شورای پیشگیری از وقوع جرم استان البرز اظهار کرد: در قانون با توجه به جنبه‌های مختلف وقوع جرم در ایام چهارشنبه آخر سال از قبل ایجاد هیاهو و جنجال یا اخلال در نظم و آسایس عمومی و همچنین آسیب به تمامیت جسمانی افراد، مجازات‌های مختلفی از قبیل حبس پیش بینی شده است.

نجف‌نیا در پایان با تأکید بر اینکه ضرورت والدین در چهارشنبه آخر سال، فرزندان خود را با خطر تنها نگذارند اظهار امیدواری کرد با رعایت توصیه‌های پیشگیرانه و توجه به نکات ایمنی، شاهد حفظ سلامتی و شادی شهروندان در آستانه‌ی سال نو باشیم.

کدخبر: 877631 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟