کشف 105 هزار قطعه مواد محترقه در سمنان / برخورد جدی پلیس با عوامل ناامنی

به گزارش گروه حوادث رکنا؛ سرهنگ جلیل موقوفه‌ای ضمن بیان اینکه پلیس در سراسر استان سمنان طرح ویژه چهارشنبه سوری را از اوایل بهمن ماه آغاز کرده است، بیان داشت: در بحث برخورد با افرادی که اقدام به فروش مواد محترقه پرخطر داشتند، قدم‌های خوبی برداشته شد با شناسایی و اقدامی که صورت گرفت ۲۵ نفر در سراسر استان دستگیر شدند.

وی با بیان اینکه بالغ بر ۱۰۵ هزار انواع مواد محترقه پرخطر نیز از بهمن ماه تاکنون در استان سمنان کشف شده است، بیان کرد: افرادی که مواد محترقه پرخطر را به استان سمنان وارد کرده و قصد فروش و توزیع در بین مردم داشتند، شناسایی و اکثر آنها دستگیر شدند.

جدیت پلیس

فرمانده انتظامی استان سمنان با بیان اینکه در کنار جدیت پلیس در برخورد با عوامل، خود مراقبتی مردم بهترین راهکار برای جلوگیری از بروز رفتار پرخطر در شب چهارشنبه پایان سال است، تاکید کرد: از مردم می‌خواهیم که مراقبت از جوانان و نوجوانان و حتی کودکان را بیشتر در شب چهارشنبه سوری داشته باشند تا خدایی ناکرده شاهد بروز حوادث تلخ نباشیم.

موقوفه‌ای با اشاره به آمارهای واصله از مرکز اورژانس سمنان در شب چهارشنبه سنوات قبل، بیان کرد: آمارها نشان می‌دهد که دو سوم مصدومان حوادث چهارشنبه سوری بین شش تا ۱۸ سال سن دارند و این نشان می‌دهد که خانواده‌ها در جلوگیری از بروز مخاطرات تا چه میزان می‌توانند مؤثر باشند.

وی با بیان اینکه تمهیدات پلیس در روز چهارشنبه آخر سال در کنار خود مراقبتی خانواده‌ها جواب خواهد داد، گفت: تمام مأموران انتظامی در سراسر استان سمنان از شب گذشته در آماده باش کامل هستند و گشت‌های انتظامی افزایش یافته است.

برخورد با عاملان ناامنی

فرمانده انتظامی استان سمنان با بیان اینکه در تمام نقاط تمرکز جمعیتی استان حضور پر رنگ پلیس را طی امروز و امشب خواهیم داشت، تاکید کرد: همکاران انتظامی و راهنمایی در معابر حضور خواهند داشت تا بتوانیم آرامش را در سراسر استان فراهم کنیم.

موقوفه‌ای با بیان اینکه پلیس به افرادی که قصد ایجاد مزاحمت برای مردم دارند، هشدار جدی می‌دهد، تاکید کرد: کسانی که می‌خواهند مواد محترقه پرخطر استفاده کرده و جان مردم را در خطر بیاندازند، بدون مماشات و ملاحظات مورد برخورد قرار خواهند گرفت.

وی با بیان اینکه اگر برهم زنندگان نظم و امنیت مردم در شب چهارشنبه دارای وسیله نقلیه باشند طبق تعاملی که با دادستانی استان سمنان داشتیم، وسیله نقلیه شأن را تا پایان تعطیلات نوروزی یعنی پانزدهم فروردین ماه در پارکینگ خواهند دید، افزود: هیچ ملاحظه‌ای در باره کسانی که می‌خواهند امنیت مردم را در استان برهم زنند، نخواهیم داشت.

کدخبر: 877380 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟