سردار محمدیان  : آماده باش پلیس برای چهارشنبه سوری / کشف میلیون ها مواد محترقه + فیلم
حجم ویدیو: 46.55M | مدت زمان ویدیو: 00:01:59

به گزارش رکنا، سردار محمدیان رییس پلیس پایتخت در نشست امروز صبح در فرماندهی انتظامی تهران بزرگ ضمن تقدیر و تشکر از زحمات خبرنگاران در یک سال گذشت اظهار کرد: برای سال جدید مهم ترین ماموریت های پلیس افزایش حس امنیت شهروندان، کاهش زمان وقوع تا کشف‌ جرایم و همچنین رضایتمندی آنها از عملکرد پلیس است.

وی افزود: همچنین در آستانه چهارشنبه آخر سال هستیم که فرماندهی نیروی انتظامی هم درباره آن فرمودند که دیدگاه ما نسبت به این روز یک دیدگاه اجتماعی است و متاسفانه سالهای اخیر این روز تبدیل شده به روزی که برای نوجوانان و جوانان ایجاد خطر می‌کند.

سردار محمدیان خاطرنشان کرد:  امسال بر اساس دیدگاه فرمانده فراجا ، ما نیز در پایتخت اقداماتی علیه افرادی که در زمینه قاچاق، تولید و توزیع مواد محترقه فعالیت می کردند ، انجام دادیم که مهمترین آن، شناسایی انبار ها و مکان های بود که مواد اولیه برای فروش دوو داشتند.

این مقام عالی انتظامی ادامه داد: ما حدود ۸۰ تن از این مواد را در انبارها شناسایی و صورت جلسه کرده ایم تا حتما به دست کسانی که مصرف کننده واقعی هستند، برسد.

فرماندهی انتظامی تهران بزرگ با بیان اینکه ۹ تن دیگر نیز از افرادی که برای ارائه مواد پرخطر آورده بودند  کشف شد تاکید کرد: همچنین افرادی نیز از شهرستان ها برای خرید مواد محترقه به تهران آمده بودند که تعداد زیادی به وزن های ۱۰ کیلو گرم و ۱۵ کیلو گرم از آنها کشف شد. بدون شک وجود این مواد در حمل و نقل عمومی خطرات زیادی به دنبال داشت.

وی افزود: به کارخانجاتی که لوازم کم خطر تولید می کردند نیز مجوزهایی داده شد تا فعالیت کنند. همچنین بیش از ۴ میلیون قطعه مواد محترقه پیدا شد. کمااینکه بیش از ۷۰۰ میلیون کیلو گرم مواد پرخط نیز کشف شد که می توانست حادثه ایجاد کند.

سردار محمدیان با بیان اینکه کشف این مقدار مواد محترقه نزدیک به پنج میلیون صدای انفجار را از شهر کم کرده است خاطرنشان کرد: ممکن است بعضی از جوانان خودشان از قبل مواد خطرناک تهیه کرده باشند که توصیه ما این است که چنین کاری نکنند. البته ما فردا از ساعت ۳ طرح خود را آغاز خواهیم کرد و حضور پلیس برای امنیت شهروندان و جلوگیری از مسدود شدن معابر است.

رییس پلیس پایتخت اضافه کرد:خواهش من از همه شهروندان این است که از جوانانشان حفاظت کنند. جمع شدن جوانان کنار هم به تنهایی می تواند احساسات نوجوانی را در آن پررنگ کند که باعث ایجاد خطر می شود ما امیدواریم امسال را بتوانیم بدون حادثه پشت سر بذاریم البته آنچه در حوزه پلیس است به صورت لحظه ای اطلاع رسانی خواهیم کرد.

محمدیان تشریح کرد: تا این لحظه ۱۲۴ نفر که در زمینه مواد پر خطر فعالیت می کردند دستگیر شدند، ۱۷ انبار پلمپ شده و ارزش ریالی این مواد، بیش از ۱۵ میلیارد تومان است.

 

کدخبر: 876979 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟