سارقان مسلح روی سایت دیوار خیمه زده بودند + جزییات

به گزارش رکنا، رسیدگی به این پرونده از فروردین ماه  امسال به دنبال  شکایت مردی که از سوی 3 پسر با تهدید سلاح کمری در خانه اش مورد سرقت مسلحانه قرار گرفته بود  آغاز شد.

وی در تشریح جزییات شکایتش  گفت: من در خیابان سهروردی زندگی می کنم . یک دستگاه پلی استیشن داشتم که می خواستم آن را بفروشم به همین خاطر آن را در  سایت دیوار آگهی کردم . چند دقیقه بعد پسر جوانی  با من تماس گرفت و گفت قصد خرید پلی استیشن را دارد. وقتی بر سر مبلغ با هم به توافق رسیدیم آدرس خانه ام را به او دادم تا برای گرفتن پلی استیشن و پرداخت پول به خانه ام بیاید.

وی ادامه داد: چند ساعت بعد 3 پسر جوان به خانه ام آمدند. آنها بلافاصله بعد از ورود به رویم کلت کشیدند و تهدیدم کردند. سپس دست و پایم را بستند و گوشی موبایل ، ایرپاد، لپ تاپ و پلی استیشنم را سرقت کردند .آنها  وقتی فهمیدند همسرم هم در خانه است به سراغ او رفتند و گردنبند و مقداری از طلاهایش را با تهدید گرفتند و گریختند.

 با این شکایت تلاش پلیس برای ردیابی دزدان مسلح آغاز شد. چند روز از این ماجرا نگذشته بود که شکایت مشابهی به پلیس رسید.

 دومین شاکی گفت: من ساکن خیابان آفریقا هستم. صبح یک آگهی فروش پلی استیشن در سایت دیوار گذاشتم،چون می خواستم پلی استیشنم را بفروشم.  ظهر پسر جوانی با من تماس گرفت و نشانی خانه ام را گرفت تا برای خرید دستگاه به خانه ام بیاید. چند ساعت بعد سه پسر جوان به خانه ام آمدند.

وی ادامه داد:  من برایشان آبمیوه آوردم  اما به محض خوردن آبمیوه بیهوش شدم. آنها احتمالا در یک لحظه از غفلتم سوء استفاده کرده و در آبمیوه ام داروی بیهوشی ریخته بودند. وقتی به هوش آمدم متوجه شدم  دست و پاهایم با طناب بسته شده و  و اموال با ارزشم از جمله20 سکه طلا ، 10 هزار دلار، سیستم های صوتی و تصویری ،کیف پول دیجیتال، لپ تاپ، گیتار، مقداری طلا و ... به سرقت رفته است.

زمان زیادی از این شکایت نگذشته بود که شکایت دیگری روی میز پلیس اگاهی تهران قرار گرفت.این شاکی نیز با همین شیوه مورد سرقت قرار گرفته و

طلا ، ارز و لوازم صوتی خانه اش سرقت شده بود. این شاکی نیز قصد فروش  پلی استیشن  در سایت دیوار را داشت که مورد سرقت مسلحانه سه دزد جوان قرار گرفته بود.

در حالی که فرضیه سریالی بودن سرقت ها قوت گرفته بود ماموران به  بررسی دوربین های مداربسته  در نزدیکی خانه شاکی ها پرداختند و   حدود 20 روز بعد از آخرین سرقت توانستند رد سه دزد جوان را در غرب تهران بیابند و آنها را بازداشت کنند. ماموران در بازرسی از خانه سارقان 2 کلت کمری ،سه تیغه خشاب و بخشی از اموال مسروقه را کشف کردند.

متهمان که به ترتیب 29 ،30 و 35ساله هستند  به سرقت های سریالی اعتراف کردند.

یکی از آنها گفت: ما بیشتر  اوقات سایت های فروش کالاهای دست دوم را بررسی می کردیم و اگر کسی کالای صوتی گرانبهایی را آگهی  کرده بود و  خانه اش در منطقه بالای شهر قرار داشت با او تماس می گرفتیم و نقشه سرقت  مسلحانه مان را اجرا می کردیم. ما  2 کلت خریده بودیم تا اگر فروشنده مقاومت کرد با اسلحه تهدیدش کنیم.

به دنبال اعترافات 3 دزد جوان، برای آنها کیفرخواست صادر و پرونده شان به دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد  تا به زودی به جرم آنها رسیدگی شود.این در حالی است که شاکی ها برای آنها اشد مجازات خواسته اند.

 

کدخبر: 877158 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟