سوختگی دو نوجوان ۱۳ و ۱۷ ساله هنگام ساختن ترقه در بوشهر

به گزارش رکنا ، سرپرست بیمارستان سوانح سوختگی گناوه گفت: نوجوانان ۱۳ و ۱۷ ساله اولین مجروحان چهارشنبه‌سوری استان بوشهر در سال ۱۴۰۱ بوده‌اند.

 دکتر عصمت حیدری یکشنبه ۲۱ اسفند در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در این حادثه پسر نوجوان ۱۳ ساله‌ای با انفجار مواد محترقه دست‌ساز دچار مصدومیت شده است، این مصدوم دچار ۱۵ درصد سوختگی و شکستگی در ناحیه دست چپ شده است.

وی اضافه کرد: مصدوم دیگر نیز نوجوان ۱۷ ساله که دچار سوختگی در قسمت پا در حین ساختن ترقه دست‌سازشده بود از بهبهان برای مداوا به بیمارستان گناوه اعزام و در این بیمارستان بستری و تحت درمان است.

دکتر حیدری اضافه کرد: مصدوم پس از وقوع حادثه از شهرستان جم به بیمارستان سوانح سوختگی شهرستان گناوه انتقال‌یافته و پس از دریافت درمان‌های اولیه جهت تکمیل روند درمان در بخش حاد سوختگی بستری شده است.

سرپرست بیمارستان سوانح سوختگی گناوه بیان داشت: حادثه تنها برای کسانی که مواد محترقه استفاده می‌کنند اتفاق نمی‌افتد بلکه سازندگان این مواد و حتی عابرین نیز ممکن است در معرض سوانح و حوادث مشابه قرار گیرند.

دکتر حیدری تأکید کرد: در روزهای پایانی سال، والدین محترم ضمن نظارت بیشتر بر رفتار فرزندان خویش، از اقدامات و رفتارهای پرخطر آنان ممانعت به عمل‌آورده و توصیه‌های ایمنی کارشناسان را در این زمینه جدی بگیرند.

 

کدخبر: 876914 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟