دوستم به من قرص خواب داد / وقتی بیدار شدم فهمیدم مرا آزار داده است!

به گزارش رکنا ، رسیدگی به این پرونده از دهم مرداد ماه سال ۱۴۰۰ آغاز شد. مردی با پلیس تماس گرفت و از کشته شدن همکارش به نام سمیع خبر داد .

به این ترتیب ماموران به محل درگیری در ساختمانی در جنوب تهران رفتند و با جسد خونین سمیع روبه رو شدند.

جسد با دستور قضایی به پزشکی قانونی منتقل شد و پسر 18 ساله به نام سعید که عامل جنایت معرفی شده بود بازداشت شد و به قتل همکارش با ضربه های چاقو اعتراف کرد .

وی به بازسازی صحنه جرم پرداخت و در شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران از خود دفاع کرد .

در دادگاه

در ابتدای جلسه رئیس دادگاه گفت: اولیای دم در جلسه حاضر نیستند اما پدر قربانی چند روز پیش به دادگاه مراجعه کرد و درخواستش مبنی بر قصاص را مطرح کرد و گفت نمی تواند در روز دادگاه در جلسه حاضر شود .

سپس سعید به اتهام قتل عمدی ،جرح غیر منتهی به فوت و ورود و اقامت غیر قانونی به ایران از خود دفاع کرد .

وی گفت: همه اعضای خانواده ام در ایران زندگی می کنند و بیشتر آنها در مشهد ساکن هستند .من یک سال پیش به یک قاچاق بر سه میلیون تومان پول دادم و او مرا به ایران آورد .مدتی بود همراه سمیع و دوست دیگرم شریف به عنوان کارگر در زیرزمین یک خانه اتاقکی را به مبلغ ۱۶۰ هزار تومان اجاره کرده بودیم و اجاره آن را بین خودمان تقسیم می‌کردیم. ما روزها ضایعات جمع میکردیم و آنها را می فروختیم .

وی ادامه داد: آن روز سمیع صبح از خواب بیدار شد و از خانه بیرون رفت و صبحانه خرید. سپس مرا بیدار کرد .او میخواست مرا آزار دهد که مقاومت کردم .به همین خاطر چاقو کشید و ما با هم درگیر شدیم .نمیدانم چطور شد که چاقو با او برخورد کرد .من قصد کشتن او را نداشتم و چاقو ناخواسته به او برخورد کرد.همان موقع همکارم شریف با پلیس تماس گرفت و من دستگیر شدم.

قاضی گفت: در بازجویی مقدماتی گفته بودی وقتی چاقوی سمیع روی زمین افتاد آن را برداشتی و به قربانی زدی. حالا ادعای تازه ای مطرح می کنی ؟

که متهم پاسخ داد: چاقو را از روی زمین بر نداشتم .در درگیری چاقو ناخواسته با سمیع برخورد کرد .

قاضی گفت:شریف که شاهد ماجراست گفته تو و قربانی با هم اختلاف حساب مالی داشتید و چون او طلبش را از تو خواسته بود، تو او را کشتی .حالا چه دفاعی داری؟

که متهم پاسخ داد: من آن زمان ۶۰۰ هزار تومان پول نقد همراه داشتم و نیاز مالی نداشتم .سمیع و شریف هر دو تصمیم داشتند مرا آزار دهند.

قاضی گفت :پزشکی قانونی جای چند بریدگی روی صورت ،بازو و قلب قربانی را تایید کرده و این نشان می‌دهد قتل نمی تواند ناخواسته رخ داده باشد .چه دفاعی داری ؟

متهم : من برای دفاع از خودم به ناجا سمیع را زدم .چون او دست از سرم بر نیم داشت و می خواست مرا آزار دهد.

سپس وکیل وی به دفاع پرداخت و گفت : در بررسی ها روشن شده درگیری میان قربانی و متهم دامنه‌دار بوده است .آن روز نیز او و شریف هر دو قصد داشتند متهم را آزار دهند .به همین خاطر شریف خودش نیز در مظان اتهام است و نمی‌توان شهادت او را قبول کرد.

وی ادامه داد: متهم می گوید آن روز آنها قصد آزار وی را داشته اند .اما چون او مقاومت کرده آنها گفته‌اند قبلا نیز به او قرص خواب آور خورانده و در خواب اورا آزار داده‌اند. به همین خاطر متهم از شنیدن این حرف عصبانی و با آنها درگیر شده است .موکلم در دفاع از خودش قربانی را با چاقو زده .به همین خاطر به نظر می رسد قتل غیر عمدی رخ داده است .

در پایان جلسه قضات وارد شور شدند و با توجه به مدرک های موجود در پرونده، ادعای متهم  مبنی بر دفاع مشروع را نپذیرفتند و وی را به قصاص  و ترک ایران محکوم کردند.

کدخبر: 876281 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟