میوه فروش دوره‌گرد در کرمانشاه با شگردی خاص پول به جیب می زد / پلیس فاش کرد

به گزارش رکنا، سرهنگ علی کسانی رییس پلیس فتا استان کرمانشاه امروز در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: تعدادی از شهروندان ضمن مراجعه به پلیس فتا استان کرمانشاه عنوان کردند مبالغی از حساب آنان بدون اطلاع برداشت‌شده درحالی‌که کارت در اختیار خودشان بوده است.

وی ادامه داد: پس از اخذ اظهارات مالباختگان و بررسی‌های انجام‌شده این احتمال که کارت‌های بانکی شکات توسط دستگاه اسکیمر کپی شده قوت گرفت تا اینکه ماموران پلیس فتا در تحقیقات خود متوجه شدند مجرم تحت پوشش یک وانت فروش میوه در یکی از محلات شهرستان کرمانشاه مشغول فعالیت بوده و پس از خرید شهروندان عنوان کرده که دستگاه کارتخوان وی دچار نقص فنی بوده با دو بار کشیدن کارت بانکی‌، از این طریق اقدام به کپی‌برداری از کارت‌های بانکی مالباختگان به‌وسیله دستگاه اسکیمر کرده است.

رییس پلیس فتا استان کرمانشاه ادامه داد: تحقیقات تکمیلی نشان می‌داد که میوه فروش دوره‌گرد پس از برداشت مبالغ از حساب مشتریان، آن‌ها را صرف خرید طلا از کرمانشاه و دیگر استان‌های کشور کرده است که در ادامه و با بررسی‌های تکمیلی و همه‌جانبه و بهره‌گیری از روش‌های فنی دیگر اعضای باند شناسایی و پس از هماهنگی‌های قضایی، در محل اختفای خود در یکی از محلات شهرستان کرمانشاه دستگیر شدند.

وی با اشاره به کشف تجهیزات اسکیمر و کارتخوان معیوب و سایر ادوات جرم از مخفیگاه متهمان، یادآور شد: اعضای باند در بازجویی‌ها به جرم خود اعتراف و پس از تکمیل تحقیقات از آن‌ها تعداد ۳۰ کارت‌بانکی، کارتخوان معیوب و ۵ دستگاه گوشی هوشمند کشف شد.

وی با بیان اینکه تاکنون ۴ نفر از شهروندان شکایت خود را مطرح کرده‌اند، مبلغ برداشت شده از حساب این افراد را ۷۰۰ میلیون ریال ذکر کرد و گفت: اعضای باند به همراه تجهیزات مکشوفه تحویل مراجع قضایی شدند.

کسانی همچنین به شهروندان توصیه کرد: جهت جلوگیری از کلاهبرداری و سرقت‌های این‌چنینی و افزایش آگاهی‌های عمومی به شهروندان توصیه می‌شود از ارائه اطلاعات مالی و بانکی خود و اعلام رمز آنها به افراد غیرخودداری کرده و در هنگام خرید سعی کنند شخصاً اقدام به وارد کردن رمز کارت نمایند و از بازگو کردن رمز در مکان‌های عمومی خودداری کنند و حتی‌المقدور در بازه زمانی مشخص رمزهای خود را تغییر دهند.

این مقام انتظامی در پایان گفت: شهروندان همچنین می توانند از طریق وب‌سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی یا شماره تماس ۰۹۶۳۸۰ مشکلات و مسائل حوزه سایبری را اطلاع‌رسانی کنند.

کدخبر: 875992 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟