این رمال نتایج کنکور را برای زنجانی ها پیشگویی کرد!

حوادث رکنا: سرهنگ "سید احمد موسوی" رئیس پلیس فتا استان زنجان در تشریح این خبر گفت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر کلاهبرداری با ترفند رمالی و پیش گوئی نتایج کنکور ، موضوع ضمن تشکیل پرونده به‌صورت ویژه در دستور کارآگاهان پلیس فتا قرار گرفت.

وی ادامه داد: با اقدامات فنی و تحقیقات خاص پلیسی متهم به‌هویت معلوم در یکی از استان های همجوار شناسایی و با هماهنگی مراجع قضایی  توسط کارشناسان پلیس فتا زنجان دستگیر و به همراه ادله‌های دخیل در ارتکاب جرم، به پلیس فتا استان انتقال داده شد.

این مقام انتظامی افزود: در بازجویی‌های اولیه متهم منکر هرگونه بزه ارتکابی می‌شد اما پس از مواجه شدن با دلایل، مستندات و مدارک جمع‌آوری شده از سوی کارشناسان، ضمن اعتراف به بزه ارتکابی، اقرار کرد با درج و انتشار آگهی رمالی و پیش بینی نتایح کنکور در فضای‌ مجازی، پس از جلب اعتماد و سوءاستفاده از سادگی قربانیان با دادن وعده‌های دروغین و امید واهی مبالغی را دریافت می کردم.

سرهنگ موسوی با بیان اینکه افراد فالگیر و رمال دارای فن بیان خوبی بوده و با تبلیغات گسترده و فریبنده مسائل خرافاتی را به شکل‌های مختلف در شبکه‌های اجتماعی رواج داده و با سوء استفاده از سادگی و تحریک احساسات افراد در قبال انجام خواسته‌های نامعقول، اقدام به کلاهبرداری می‌کنند، افزود: به این گونه تبلیغات منتشر شده در فضای مجازی توجه نکنند چراکه این موارد به قصد کلاهبرداری بوده و ممکن است مخاطرات جدی به افراد وارد کند.

رئیس پلیس فتا زنجان گفت: شهروندان توصیه های پلیس فتا را جدی گرفته و در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس: www.cyberpolice.ir بخش گزارشات مردمی یا مرکز فوریت‌های سایبری به شماره تلفن 096380 با پلیس فتا در میان بگذارند.

کدخبر: 874065 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟