قاتل دختر 10 ساله اعدام نشد + جزییات

به گزارش رکنا، در جریان سفر حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای به استان مرکزی، آیین مصالحه و گذشت اولیای دم از قصاص قاتل ، با حضور و وساطت رئیس دستگاه قضا برگزار شد. در این پرونده که در سال ۱۳۹۴ تشکیل شده بود، قاتل، یک دختر ۱۰ ساله را که از بستگان او بوده به قتل رسانده و پس از طی مراحل قضایی، حکم قصاصش را دریافت کرده بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای طی سخنانی در این آیین، ضمن قدردانی از همه افرادی که در امر خیر و پسندیده عفو و گذشت خانواده‌ مقتول از قصاص نقش‌آفرینی می‌کنند، گفت: بخشش خداوند متعال در سه ماه رجب، شعبان و رمضان، یک بخشش فوق‌العاده و بی‌انتهاست و ما نیز اگر بخواهیم در این سه ماه رنگ و بوی خدایی داشته باشیم می‌توانیم خود را در زمره افرادی قرار دهیم که اهل گذشت هستند.

رئیس عدلیه تصریح کرد: قتل عمد یک گناه بسیار بزرگ و کبیره است که حقی را برای اولیای دم ایجاد می‌کند و آنها می‌توانند از این حق خود استفاده یا از آن گذشت کنند اما خداوند متعال می‌فرماید بهتر آن است که اولیای دم از حق قصاص خود بگذرند و بخشش داشته باشند. طبیعی است زمانی که فردی به صورت عمد به قتل می‌رسد، افکار و احساسات اعضای خانواده مقتول جریحه‌دار شده و دل‌های آنها تا مدت‌ها داغ‌دار می‌شود؛ بخصوص اگر فرد مقتول، جوان یا مظلوم یا دختر یا زن باشد.

وی در ادامه خطاب به اولیای دم حاضر در جلسه گفت: قصاص حق طبیعی شما به عنوان خانواده مقتول است و هیچ‌کس اجازه ندارد گذشت از این حق را به خانواده مقتول تحمیل کند اما همان‌طور که قرآن کریم و خداوند مهربان توصیه کرده‌اند ما از خانواده مقتول می‌خواهیم که از حق خود بگذرند چرا که در بخشش برکات فراوانی وجود دارد و پاداش و جزای خیری که خداوند متعال به واسطه گذشت از قصاص به خانواده مقتول می‌دهد، آن داغ بزرگ‌ از دست دادن عزیز را تشفی می‌دهد.

در پایان سخنان رئیس قوه قضائیه و‌ پس از ارشادات و‌ توصیه‌های وی در خصوص اهمیت و‌ آثار و‌ برکات عفو و گذشت، خانواده مقتول و اولیای دم پرونده از حق قصاص خود گذشتند.

 

 

کدخبر: 873716 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟