رانش کوه در چهارمحال و بختیاری حادثه‌ آفرین شد + جزییات

به گزارش رکنا، مدیرکل مدیریت بحران استانداری چهارمحال و بختیاری از رانش کوه در این استان خبر داد و گفت: در این حادثه که عصر سه‌شنبه رخ داد یک راننده بیل مکانیکی زیر آور کوه گرفتار شد که در نهایت از این حادثه نجات پیدا کرد.

خسرو کیانی شامگاه سه‌شنبه افزود: با تلاش نیروهای امدادی و جوامع مردمی، راننده گرفتار در این حادثه نجات پیدا کرد اما به دستگاه بیل مکانیکی بخش خصوصی که برای امدادرسانی در منطقه مورد استفاده قرار گرفته بود خسارت وارد شده است.

وی با بیان اینکه در روزهای اخیر چندین مورد رانش زمین و ریزش کوه در استان گزارش شده است، تصریح کرد: هیچ یک از این حوادث تلفات جانی نداشته است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری چهارمحال و بختیاری، سقوط بهمن در ارتفاعات، گردنه‌ها و محورهای کوهستانی استان را از دیگر حوادث روزهای اخیر اعلام کرد و گفت: در حال حاضر تردد در گردنه‌های چری و شاهمنصوری شهرستان کوهرنگ امکانپذیر نیست چراکه با وجود تلاش شبانه‌روزی راهداران برای برف‌روبی در این محورها، سقوط بهمن محور را دوباره مسدود می‌کند از همین رو تا اطلاع بعدی تردد در این دو گردنه ممنوع است.

کیانی همچنین با اشاره به انتشار خبری مبنی بر گرفتار شدن دو دستگاه مینی‌بوس با ۴۰ سرنشین در ارتفاعات برف‌گیر استان در شبکه‌های اجتماعی خاطرنشان کرد: این حادثه در استان رخ نداده بلکه طبق پیگیری‌های انجام شده مطلع شدیم که این دو دستگاه مینی‌بوس در بزنوید لرستان گرفتار شده‌اند که برای امدادرسانی به این افراد گرفتار با مدیریت بحران استان لرستان هماهنگی شده است.

یک سامانه بارشی از بامداد یکشنبه تا پنجشنبه هفته گذشته آسمان چهارمحال و بختیاری را فرا گرفت و با بارش سنگین برف به ویژه در شهرستان کوهرنگ خسارت‌هایی به بخش‌های گوناگون وارد و تعداد زیادی از راه‌های روستایی را مسدود کرد. این حادثه منجر به ریزش کوه، سقوط بهمن و رانش زمین در برخی مناطق این استان از جمله شهرستانهای اردل و کوهرنگ شده است.

کدخبر: 871603 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟