مرد دیوانه 7 نفر را مسلحانه به قتل رساند / پدر قاتل هم پای میز محاکمه رفت

به گزارش خبرنگار حوادث رکنا به نقل از رویترز: رابرت کریمو جونیور، با پوشیدن کت و شلوار، در مقابل قاضی جورج استریکلند در دادگاه منطقه لیک کانتی حاضر شد  او در صورت مجرم شناخته شدن برای همه اتهامات با حداکثر 21 سال زندان مواجه خواهد شد.

به نظر می رسد این پرونده دومین بار است که در یک سال اخیر باعث شده تا یکی از والدین به دلیل تیراندازی فرزند جوانشان محاکمه و تحت تعقیب قرار می گیرند.

آمریکا+جنایت

سال گذشته، والدین نوجوانی که به چهار همکلاسی خود در دبیرستانی در دیترویت تیراندازی کرد، به قتل غیرعمد متهم شدند. دادستان آن زمان اظهار کرد: که این زوج که خود را بی گناه اعتراف کرده اند، علیرغم علائمی که پسرشان مبنی بر مشکلات روحی داشته است باز اسلحه خریده بودند.

در پرونده هایلند پارک، ایلینوی، پلیس می گوید رابرت کریمو سوم به تماشاگرانی که در حال تماشای رژه روز استقلال در 4 ژوئیه بودند تیراندازی کرده و هفت نفر را کشته و ده ها نفر را مجروح کرده است. او در 117 فقره اتهام از جمله 21 اتهام قتل درجه یک خود را بی گناه دانسته است.

کریمو بزرگ، که خود را بیگناه اعتراف کرد، متهم است که در سال 2019 به پسرش کمک کرده است تا مجوز دولتی اسلحه گرم دریافت کند، زمانی که او درخواست خود را برای کارت شناسایی صاحب سلاح گرم (FOID) حمایت کرد، علیرغم اینکه می دانست پسرش برای داشتن اسلحه مناسب نیست.

کریمو جوان‌تر از کارت FOID برای خرید قانونی پنج اسلحه بین سال‌های 2020 تا 2021 استفاده کرد، از جمله اسلحه‌ای که پلیس می‌گوید او برای شلیک به قربانیانش از روی یک تک تیرانداز در پشت بام بالای مسیر رژه استفاده می‌کرد. او در زمان تیراندازی 21 ساله بود.

مقامات قبلا اذعان کرده بودند که مرد مسلح متهم در سن 19 سالگی در دسامبر 2019، سه ماه پس از فراخوان پلیس به خانه او به دلیل گزارش تهدید به کشتن اعضای خانواده، برای دریافت کارت FOID درخواست کرد.

آمریکا

به گفته نیروی انتظامی، پلیس کلکسیونی متشکل از 16 چاقو، خنجر و شمشیر را کشف و ضبط کرد، اما این اسلحه ها پس از اینکه پدر به مقامات گفت آنها متعلق به او هستند، پس داده شد.

تهدید ادعا شده در سپتامبر 2019 به دنبال یک حادثه قبلی بود که در آن پلیس به یک تماس اضطراری پاسخ داد و گزارش داد که کریمو جوانتر اقدام به خودکشی کرده است.

کریمو جوان‌تر نمی‌توانست در سال 2019 بدون امضای والدین یا قیم برای او درخواست کارت FOID بدهد زیرا در آن زمان زیر 21 سال داشت.

کدخبر: 870375 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟