حواله خودرو شگردی برای پولدار شدن مرد شیاد در آذربایجان شرقی / 19 نفر به دنبال او بودند

به گزارش رکنا از هشترود؛  سردار "حسین عبدی"در تشریح جزئیات این خبر اظهار داشت: در پی شکایت تعدادی از شهروندان مبنی بر کلاهبرداری از آنان به عنوان فروش حواله خودرو و متواری شدن فرد ثبت نام کننده، موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

وی در ادامه افزود: ماموران پلیس آگاهی با کار اطلاعاتی و فنی موفق به شناسایی فرد کلاهبردار شده و پس از اخذ دستور قضائی در یک عملیات غافلگیرانه و قبل از اینکه وی بتواند از مبادی غیر قانونی از  کشور خارج شود در یکی از استان های شمال کشور دستگیر و به مقر پلیس انتقال دادند.

سردار "عبدی" تصریح کرد: متهم با شیوه و شگرد ثبت نام شهروندان و فروش حواله خودرو 56 میلیارد کلاهبرداری و قصد فرار به خارج از کشور را داشته که توسط پلیس دستگیر و در بازجویی فنی و پلیسی و در مواجهه با ادله و مستندات موجود به جرم خود اعتراف کرد.

ارشدترین مقام انتظامی استان خاطرنشان کرد: با اعتراف متهم به کلاهبرداری از شهروندان به بهانه فروش خودرو و کلاهبرداری 56 میلیاردی، پرونده مقدماتی تشکیل و متهم جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

سردار"عبدی" با اشاره به اینکه تاکنون 19 نفر از مال باختگان شناسایی و جهت طرح شکایت به پلیس آگاهی دعوت شده اند، از شهروندان درخواست کرد: چنانچه افرادی با این شیوه و شگرد مورد کلاهبرداری قرار گرفته اند برای طرح شکایت به پلیس آگاهی استان مراجعه کنند.

فرمانده انتظامی استان آذربایجان شرقی در پایان با اعلام اینکه متهم از استان های تهران،اصفهان و همدان نیز کلاهبرداری کرده است به شهروندان توصیه کرد: آموزش های پلیسی را جدی گرفته تا در دام کلاهبرداران قرار نگیرند و هرگونه ثبت نام،خرید و فروش خودرو را در نمایندگی های معتبر و دارای مجوز قانونی انجام دهند.

اسماعیل رحیمی / هشترود 

 

کدخبر: 869910 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟