مرد مشهدی سکه طلا تولید می کرد ! / راز او چطور فاش شد؟

به گزارش رکنا، هنوز هستند افرادی که ره صدساله را می‌خواهند یک شبه طی کنند، اما باید به این نکته توجه داشت که بی رنج گنج میسر نمی‌شود. اگرچه همه می‌دانیم که موفقیت در گرو همت و تلاش است و جز از مسیر سالم به دست نمی‌آید، ولی در این میان آن دسته افرادی که به دنبال راه غیر می‌گردند، قطعا به هر دری می‌زنند تا به مقصود خود برسند. درست شبیه به ماجرای پرونده ضارب سکه‌های طلا که قصد داشت با دور زدن بانک مسیر رسیدن به زندگی طلایی را یک شبه و از راه مجرمانه طی کند.

او (متهم) چهل سال دارد و بنا به گفته رئیس اتحادیه طلا، جواهر و نقره مشهد از سال ۹۸ فعالیت مجرمانه خود را در زیرزمین یک خانه مسکونی آغاز کرده است. ماجرای این شخص بعد از چند سال به دست مأموران دایره تجسس کلانتری احمد آباد لو می‌رود و زمانی مجریان قانون می‌رسند که ده‌ها قطعه ربع سکه طلای ضرب شده در بسته بندی با کارت‌های جعلی آماده فروش در بازار بوده اند.

به گفته یوسف تقی زادگان، از چندی پیش بازرسان این اتحادیه در پی یافتن این فرد بوده اند تا اینکه روز پنجشنبه بیستم بهمن این شخص به همراه دو زن که برایش کار می‌کردند دستگیر شدند.

البته بنا بر اعلام رئیس صنف طلا، جواهر و نقره دو زن دستگیر شده در این پرونده از چندی پیش از سوی متهم استخدام شده و سکه‌های ضرب شده را در بازار به فروش می‌رساندند. حال اینکه هنوز مشخص نیست از سال ۹۸ تاکنون چند عدد سکه طلای ضرب شده خارج از فرایند بانکی در بازار فروخته شده و به دست چند مشتری رسیده است.

تقی زادگان بیان می‌کند که در بازرسی از محل فعالیت این شخص تعداد زیادی کارت جعلی که سکه‌های ضرب شده در آن بسته بندی می‌شدند به همراه دستگاه‌های مربوط کشف و ضبط شده است. همچنین بالغ بر صد عدد ربع سکه بسته بندی شده آماده فروش نیز کشف و ضبط شده است.

رئیس اتحادیه صنف طلا و جواهر در پاسخ به این سؤال که متهم از این اقدام چه میزان نفع مالی برده است، ادامه می‌دهد: بر اساس قیمت طلا هر ربع سکه تمام شده برای این فرد بالغ بر ۵ میلیون و ۲۰۰ هزارتومان آب می‌خورد که وی هر قطعه را در بازار با سود ۴ میلیون تومانی به فروش می‌رسانده است.

اطلاع رسانی به طلافروشان از جمله اقدامات پیشگیرانه‌ای است که تقی زادگان به آن اشاره می‌کند و می‌گوید: در این راستا اطلاعیه برای همه طلافروشان مشهد و چند شهرستان دیگر استان صادر شده و هشدار‌های لازم به فروشندگان داده شده است. علاوه بر این چنانچه افرادی در این زمینه با متهم همکاری داشته اند و برای ما احراز شود قطعا از مسیر قانونی علیه این افراد شکایت خواهیم کرد و از طریق قانون موضوع را پیگیری خواهیم کرد.

ردزنی متهم در هسته مرکزی شهر

به گفته رئیس پلیس مشهد، این عملیات در حالی در دستور کار مأموران کلانتری احمد آباد قرار گرفت که بر اساس اطلاعات به دست آمده از سوی منابع آگاه مشخص شد فردی در زیر زمین یک خانه مسکونی اقدام به ضرب سکه‌های طلا می‌کند.

سرهنگ نگهبان می‌افزاید: مأموران کلانتری احمد آباد پس از تکمیل تحقیقات صورت گرفته، طی هماهنگی قضایی پنج متهم را در این کارگاه زیر زمینی دستگیر و تحویل مرجع قضایی دادند. صدعدد ربع سکه بسته بندی شده از محل کشف شد و برای بررسی و کارشناسی دقیق در اختیار کارشناسان اتحادیه مربوط قرار گرفت.

این مقام ارشد انتظامی مشهد ادامه می‌دهد: تحقیقات تکمیلی درباره این پرونده آغاز شده است و همچنان ادامه دارد.

 

کدخبر: 868928 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟