انجام ۵ سورتی پرواز برای نجات جان کوهنورد در ارتفاعات جیرفت

به گزارش رکنا : رضا فلاح عصر امروز ۲۲ بهمن ماه در این رابطه اظهار کرد: در پی سقوط یک کوهنورد در ارتفاعات کوه نشانه در منطقه سربیژن و تماس نیروهای مردمی و اورژانس علوم پزشکی شهرستان جیرفت و مرکز استان با جمعیت هلال احمر، بلافاصله دو تیم امدادونجات هلال احمر شهرستان های جیرفت و ساردوییه به محل حادثه اعزام شدند.

وی با اشاره به اینکه نیروهای امدادی هلال احمر در ساعت ۱۵ روز گذشته به منطقه حادثه اعزام شدند، افزود: امدادگران پس از شش ساعت پیمایش در ارتفاعات به فرد حادثه دیده دسترسی پیدا کردند.

فلاح بیان کرد: این کوهنورد حادثه دیده در قسمت های استخوان ماهیچه ران، زانو و قفسه سینه دچار تروما شده و نیروهای هلال احمر مصدوم را با اقدامات امدادوکمک های اولیه فیکس و در حالت استیبل قرار دادند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان تصریح کرد: به دلیل تاریکی و برودت هوا و یخ زدگی دیواره های کوه امکان انتقال و جابجایی مصدوم به دامنه کوه مهیا نبود و آن ها شب را در محل امنی در کوه پناه بردند.

وی با اشاره به اعزام تیم کوهستان شهرستان کرمان توسط بالگرد در ساعت ۸ صبح امروز شنبه ۲۲ بهمن ماه به محل حادثه گفت: متاسفانه به دلیل وزش باد شدید و نامساعد بودن شرایط منطقه فقط سه تن از اعضای تیم امدادونجات کوهستان از بالگرد در منطقه کوهستانی فرود آمدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان اظهارکرد: تیم امدادونجات کوهستان کرمان صبح امروز پس از فرود از بالگرد با ۲ ساعت پیمایش به فرد حادثه دیده دسترسی پیدا کردند و او را در بسکت جهت انتقال به دامنه کوه فیکس کردند.

وی افزود: خوشبختانه پس از ۲۵ ساعت، عملیات نجات و انتقال کوهنورد حادثه دیده به مرکز درمانی به پایان رسید.فلاح با اشاره به برپایی ۱۰ کارگاه نجات در ارتفاعات افزود: پنج سورتی پرواز برای این عملیات امدادونجات انجام شد و امداد هوایی در این عملیات ۴ ساعت پرواز کرد، ضمن اینکه در این عملیات ۱۴ نفر در قالب چهار تیم حضور یافتند.

گفتنی است: روز گذشته یک تیم کوهنورد به تعداد ۱۵ نفر به منطقه کوه نشانه در ارتفاعات سربیژن صعود کرده بودند که یک نفر از آن ها ارتفاعات سقوط کرده و حال مابقی کوهنوردان مساعد است.

کدخبر: 868785 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟