کمین شیادان برای خانواده دانش آموزان در برنامه شاد / مراقب باشید

به گزارش رکنا؛ سرهنگ کارآگاه علی حسینی در مورد این شیوه کلاهبرداری هوشمندانه و جدید اظهار کرد: شیادان سایبری با ایجاد اکانت‌های جعلی در اپلیکیشن شاد با نام‌های مستعار "مدیر، ناظم و یا نام‌هایی شبیه به معلمان یک مدرسه" والدین و خانواده‌ها را در معرض یک کلاهبرداری با روشی تازه قرار می دهند.

وی افزود: این شیادان سایبری با سواستفاده از اسامی معلمان و جایگاه آنان در اپلیکیشن شاد اقدام به ارسال پیام به والدین می‌کنند و با استفاده از تکنیک‌های مهندسی اجتماعی برای نصب اپلیکیشن‌های مختلف والدین را به ارسال کد ترقیب می‌کنند.

حسینی ادامه داد: خانواده‌ها مراقب باشند، این کدهایی که شیادان سایبری از آنان میخواهد که برایشان ارسال می‌کنند، همان کدهای نصب اپلیکیشن‌های مختلفی نظیر تلفن‌بانک برای خالی کردن حساب آن ها و همچنین کدهای ورود به شبکه‌های اجتماعی نظیر واتس‌آپ، اینستاگرام و... می‌باشد که پس از نصب از مخاطبین آن‌ها درخواست پول می‌کنند.

این مقام انتظامی توصیه کرد: شهروندان و خانواده‌ها مراقب باشند؛ کد یا هر رمزی که برای آنان در شبکه‌های اجتماعی یا بصورت پیامک ارسال می‌شود را نباید برای شخص دیگری حتی نزدیکان خود ارسال کنند و همچنین اگر شخصی از نزدیکان آن‌ها در یک شبکه اجتماعی درخواست وجه می‌کند تا از صحت آن مطمئن نشدند مبلغی را ارسال نکنند.

رییس پلیس فتا استان خوزستان در پایان گفت : در صورت مشاهده هرگونه مصادیق مجرمانه در فضای مجازی بلافاصله موضوع را جهت بررسی با کارشناسان پلیس فتا به شماره ۰۹۶۳۸۰ در میان بگذارید و یا از طریق سایت پلیس فتا به آدرس‎ cyberpolice.ir ‎ و بخش مرکز فوریت‌های ‌سایبری گزارش دهید.

علی رنجکش

 

کدخبر: 868238 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟