سرما فاجعه ای بدتر از زلزله ترکیه ! / از مردم ایران قدردانیم
حجم ویدیو: 7.20M | مدت زمان ویدیو: 00:00:13

به گزارش خبرنگار حوادث رکنا: تعداد قربانیان زلزله ترکیه و سوریه از 4800 نفر گذشت.

حداقل 3381 نفر در ترکیه جان خود را از دست داده اند، در حالی که تلفات سوریه به 1444 نفر رسیده است. سازمان جهانی بهداشت می گوید مرگ و میر ممکن است از 20000 نفر عبور کند.

اسما نور SEVİM عضو جمعیت هلال احمر ترکیه در گفت‌وگو با خبرنگار حوادث رکنا درباره شرایط فعلی در این کشور گفت: از حساسیت مردم ایران بابت پیگیری زلزله در ترکیه ممنون هستم. در حال حاضر در مناطق زلزله زده حضور ندارم.

وی ادامه داد: رئیس هلال احمر ترکیه، دکتر Kerem Kınik نیازهای مورد نیاز مردم را اعلام کرده است و حقیقت این است که بسیاری از شهرهای ما ویران شده اند.

این روانشناس افزود: مردم اینجا نه تنها با زلزله بلکه با شرایط نامساعد جوی نیز دست و پنجه نرم می کنند. نیروهای هلال احمر و سایر نهادهای دخیل در امر کمک رسانی در تلاش برای مداخله سریع هستند.

اسما نور در پایان درباره موقعیت فعلی خود و خدمت رسانی به مردم گفت: من در ارزنجان هستم و این مکان مانند بسیاری از شهرهای دیگر ترکیه از دیروز می لرزد. اما خسارت مادی و جانی در اینجا اتفاق نیافتاده است. ولی در مناطق زلزله زده افراد زیادی حضور دارند که امکان کمک رسانی به آنها وجود ندارد. ما به کمک نیاز داریم. برای ما دعا کنید.

کدخبر: 867731 ویرایش خبر
لینک کپی شد
علی چاهه دبیر گروه حوادث: حسین خزائی فر علی چاهه
آیا این خبر مفید بود؟