زلزله نسبتا شدیدی صبح امروز غرب کرمانشاه را لرزاند

به گزارش خبرنگار حوادث رکنا؛ ساعت ۶ و ۱۵ دقیقه صبح امروز، شنبه ۱۵ بهمن‌ماه زلزله‌ای به بزرگای ۴.۷ قصرشیرین استان کرمانشاه را لرزاند. مرکز این رخداد لرزه‌ای در ۲۰ کیلومتری قصرشیرین گزارش شده است. که بر اساس پیگیری های خبرنگار رکنا، زلزله صبح امروز به گونه ای بوده است که مردم سه شهرستان آن را احساس و از ترس نیز خانه های خود را ترک کرده اند.

 

همچنین زلزله دیگری نیز تنها 6 دقیقه بعد از لرزش نخست به بزرگی ۳.۳ ریشتر دوباره شهرستان قصرشیرین را لرزاند.

زلزله+قصرشیرین

 

 

 

 

آماده باش نیروهای امدادی و عملیاتی قصرشیرین بعد از زلزله 

محمدباقر محمدی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه اظهار کرد: در پی زلزله ۴.۷ ریشتری در ۲۰ کیلومتری قصرشیرین ۲۷ کیلومتری سرپل‌ذهاب چهار تیم ارزیاب برای بررسی خسارات جانی و مالی در سطح شهر اعزام شدند و فعلا هیچ خساراتی گزارش نشده است.

وی افزود: طبق ارزیابی تیم‌های ارزیاب در دهستان‌های الوند، نصر‌اباد، فتح‌اباد، سومار و طبق گزارشی که از دهیاران مناطق اخذ شد، هیچ خسارات جانی، مالی و تخریبی خوشبختانه داده نشد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه با تأکید بر آمادگی کامل نیروهای امدادی و عملیاتی این جمعیت از عموم مردم خواست، تا با حفظ خونسردی، اخبار و اطلاعات را از مراجع و رسانه‌های معتبر دریافت کنند.

مرکز زلزله قصر شیرین کجاست؟

افشین یگانه، مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه نیز در این رابطه، گفت: صبح امروز زمین لرزه‌ای به بزرگی ۴.۷ ریشتر شهرستان قصرشیرین را لرزاند که مرکز اصلی آن در شهر خانقین عراق در عمق ۱۰ کیلومتری بود.

وی ادامه داد: پس از بررسی‌های تیم‌های ارزیاب هلال احمر، حادثه خاصی گزارش نشد فقط سه نفر به واسطه فرار از محیط مصدوم شده که به مراکز درمانی انتقال پیدا کرده‌اند.

زلزله قصر شیرین هیچ خسارت جانی و مالی نداشته است

فرماندار قصرشیرین گفت: زلزله‌های ۴.۷ و ۳.۳ ریشتری صبح امروز شنبه که در فاصله زمانی بسیار کم از هم این شهرستان را لرزاند هیچ‌گونه خسارت جانی و مالی نداشت.

«محمد حیدری» صبح شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: به محض وقوع ۲ زلزله که در ۱۶ کیلومتری قصرشیرین به بزرگای ۴.۷ و ۳.۳ در ۲ فاصله زمانی کوتاه، ستاد مدیریت بحران به حال آماده باش درآمده است.

وی اظهار داشت: گروه های ارزیاب در منطقه حضور دارند و در ارزیابی اولیه از تمام دستگاه های اجرایی، انتظامی و دهیاران در روستاها تاکنون هیچ گونه خسارت مالی یا جانی از سوی دستگاه های ذیربط و یا مردم گزارش نشده است.

وی با بیان اینکه زمین لرزه ها با شدت تمام و به طور کامل در قصرشیرین محسوس بود، اظهار داشت: دستگاه‌های امدادی نیز در آماده‌باش کامل هستند تا در صورت هرگونه اتفاق در کمترین زمان ممکن خدمات‌رسانی کنند.

با توجه به تجربه تلخ زلزله سال ۹۶ و ۹۷، زمین لرزه ی نسبتا شدید صبح امروز در قصرشیرین مردم این منطقه را با وجود سرما به بیرون از منازل کشاند.

زلزله ۴.۷ریشتری صبح امروز ساعت ۶ و ۲۱دقیقه و ۴۷ ثانیه و در عمق ۱۰کیلومتری و در ۱۶ کیلومتری قصرشیرین و ۲۳کیلومتری سرپل‌ذهاب و ۲۴کیلومتری خانقین عراق به وقوع پیوست.

بزرگترین زمین لرزه این منطقه ۲۱ آبان سال ۹۶ به بزرگی ۷.۳ ریشتر روی داد که ۶۲۰ کشته و ۱۲ هزار و ۳۸۶ مصدوم داشت.

قصرشیرین در غرب کرمانشاه بیش از ۲۷هزار نفر جمعیت و ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق دارد.

 

کدخبر: 866877 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟