فیلم اقدام به موقع برای نجات مادر و نوزاد سردشتی
حجم ویدیو: 7.47M | مدت زمان ویدیو: 00:01:33

به گزارش رکنا، مسوول روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان سردشت عصر جمعه اظهار کرد: طی تماس تلفنی از روستای ورده مبنی بر شروع دردهای زایمان خانمی ۳۷ ساله که ۳۹ مین هفته بارداریش بود پرسنل فوریت‌های پزشکی پایگاه شهری سردشت به همراه مامای مرکز بهداشت برغم شرایط بد آب و هوایی عازم محل شدند.

سیامند محمدی ادامه داد: تکنسین‌های اورژانس در جاده برفی و سخت گذر به محل رسیدند و پس از انجام اقدامات اولیه درمانی در جهت حفظ سلامتی جان مادر و نوزاد مادر باردار را پس از ۳ ساعت از لحظه تماس، تحویل بخش زایمان بیمارستان امام خمینی (ره) دادند.

وی اضافه کرد: پس از تحویل مادر باردار به بلوک زایمان، بلافاصله زایمان بصورت طبیعی توسط کادر بلوک زایمان انجام شد و در حال حاضر حال عمومی مادر و نوزاد رضایت بخش و در بخش بلوک زایمان تحت نظر هستند.

روستای «ورده» در منطقه‌ای کوهستانی و سردسیر در سردشت واقع شده‌است و بیش از ۲۰ کیلومتر با مرکز شهر فاصله دارد.

بر اثر ورود ۲ سامانه بارشی در هفته گذشته، بارش برف و کولاک بسیاری از مناطق آذربایجان‌غربی را فرا گرفت که موجب بارش برف و کولاک و مسدود شدن راه ارتباطی بیش از ۲۰۰ روستای استان شد.

سردشت در جنوب آذربایجان غربی و در منطقه صفر مرزی واقع شده و دارای چهار شهر، سه بخش ربط، مرکزی و وزینه با۶ دهستان و ۲۴۶ روستا و جمعیت ۱۲۰ هزار نفر است.

منبع: ایرنا

کدخبر: 866862 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟