قتل خونین در دفترخانه شمال تهران / ملکی که هم جان گرفت و هم جان بخشید

به گزارش خبرنگار جنایی رکنا، اواسط سال 96 رسیدگی به مرگ مشکوک در یک دفتر خانه رسمی در شمال شهر تهران در دستور کار ماموران انتظامی و قضایی قرار گرفت.

بررسی ها نشان می داد که مقتول روز حادثه با سردفتر دفترخانه قرار ملاقات داشته است.به این ترتیب سردفتر به نام حمید در جریان بازجویی قضایی قرار گرفت که ضد و نقیض گویی های او درباره قرار ملاقاتش با مشتری ظن ماموران قضایی را برانگیخت.

زمانی که بازجویی ها وارد فاز تخصصی شد سرانجام حمید لب به اعتراف گشود و به قتل اعتراف کرد و گفت:«از مدتی قبل به خاطر یک ملک 250 متری در خیابان پاسداران تهران اختلاف مالی پیدا کرده بودم. روز حادثه باز هم برای گفتگو درباره همین ملک به دفترخانه آمد که بحث ما بالا گرفت. من که خشمگین شده بودم با چاقو ضربه ای به او زدم و می خواستم از دفتر خانه بیرون بروم که باز هم با یکدیگر گلاویز شدیم.جلوی راه پله ها برای اینکه او را از خودم دور کنم هلش دادم که ناگهان تعادلش را از دست داد و از پله ها سقوط کرد.بعد سرش با تیزی لب پله برخورد کرد و جانش را از دست داد.»

با اعترافات صریح متهم، قضات شعبه چهارم دادگاه کیفری یک استان تهران او را به قصاص محکوم کردند و بعد از اینکه حکم به تائید دیوانعالی کشور رسید، در شعبه چهارم اجرای احکام دادسرای جنایی تهران به مرحله اجرا در آمد.

متهم برای اجرای حکم قصاص دو بار به سوییت انفرادی منتقل شد و هر بار موفق شد از شاکیان پرونده مهلت بگیرد.در نهایت با تلاش واحد صلح و سازش دادسرای جنایی تهران، متهم با واگذاری ملکی که درگیری منجر به قتل بر سر آن رخ داده بود به اولیای دم به عنوان وجه المصالحه؛ موفق به جلب رضایت شد و از قصاص رهایی یافت.

 

کدخبر: 865478 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟