آماده باش پلیس برای امنیت خانه های خالی زلزله زدگان خوی + تشریح اقدامات پلیسی از لحظه وقوع زلزله تاکنون

به گزارش خبرنگار حوادث رکنا، شب گذشته بعد از وقوع زلزله در شهرستان خوی ، تمام نیروهای کشوری و لشگری در زمینه کمک به زلزله زدگان خوی عازم این شهرستان شدند. اما بدون شک یکی از ارگان هایی که در این شرایط وظیفه سختی را به دوش می کشد، فراجا بوده چرا که باید امنیت مردم را در زمینه های مختلف تامین کند.

سرهنگ حیدر بابایی معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی در گفت‌وگو با خبرنگار حوادث رکنا، درباره اقدامات پلیس بعد از زلزله خوی گفت: از وقوع زلزله پلیس در خدمت مردم بوده و امداد رسانی را نیز انجام می دهد. همچنین پلیس در زمینه توزیع چادرها به زلزله زدگان نیز فعال است.

او  افزود: مجتمع زیتون که متعلق به فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی است به صورت رایگان در اختیار هلال احمر گذاشته شده تا تمام اقلام و وسایل مورد نیاز زلزله زدگان در آنجا انبار و سپس با همکاری یگان ویژه برای زلزله زدگان توزیع شود.

سرهنگ بابایی با بیان اینکه امنیت به صورت کامل در خوی برقرار است اظهار کرد: همکاران انتظامی و راهور ما علی رغم اینکه منازل خودشان آسیب دیده و خانواده هایشان نیز مشکلاتی دارند اما باز در حال خدمت رسانی هستند.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی در پاسخ به این سوال که پلیس در زمینه امنیت مردم و اموال آنها چه اقداماتی انجام داده است تشریح کرد: مردمی که خانه های خود را خالی کرده اند، وارد کمپ ها شده اند که مسئولیت برقراری نظم و امنیت در آن برعهده پلیس است. همچنین گشت های کلانتری ها در حوزه های استحفاظی خود آماده باش بوده و به صورت مرتب در حال گشت زنی هستند.

بابایی افزود: پلیس با قدرت در خیابان های شهر خوی از اموال مردم محافظت می کنند و هیچ مشکلی و دغدغه ای در خصوص ناامنی در شهرستان خوی وجود دارد.

او در پایان با بیان اینکه مردم هیچ نگرانی در خصوص امنیت خود ندارند، تاکید کرد: با توجه به اینکه زلزله رخ داد و هوا نیز به دلیل بارش برف سرد شده است بیشتر دغدغه مردم در خصوص داشتن چادر و فراهم کردن جا برای اسکان است که نیروهای امدادی و بخش های مختلف در حال آماده سازی آن هستند.

کدخبر: 865410 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟