آزادی ۱۶ زن زندانی در ارومیه + جزییات

به گزارش رکنا؛ ناصر عتباتی در آئین آزادی ۱۶ مددجوی زن زندان ارومیه که به مناسبت گرامیداشت سالروز ولادت دخت نبی مکرم اسلام حضرت فاطمه زهرا (س) و روز زن در محل زندان مرکزی ارومیه برگزار شد، گفت: زن در مبانی اعتقادی اسلام جایگاه ویژه‌ای دارد و دختری که به دنیا می‌آید یک ریحانه بهشتی و نعمت الهی است و این دختر در آینده همسر و مادری می‌شود که نسل آینده را پرورش می‌دهد.

عتباتی ادامه داد: وجود مادر، مقدس است و شاید مادری گرفتار شده و در بند باشد، ولی تاثیری بر قداست مادری او ندارد و این قداست قابل احترام است.

رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی با توصیف ویژگی‌های منحصر به فرد حضرت فاطمه زهرا (س) بیان داشت: مادر بنیان و رکن رکین اساسی جامعه در تربیت فرزندان است و نامگذاری روز زن که مصادف با میلاد با سعادت بزرگ بانوی دو عالم است، شرفی بزرگ برای بانوان ایران اسلامی است.

وی افزود: از شب یلدا تا امروز اقدامات بسیار موثری در استان اتفاق افتاده و ۲۷۹ نفر در شب یلدا و ۲۶۰ نفر در پویش خاتم سلیمانی از زندان آزاد شده‌اند.

عتباتی با بیان اینکه میزان کمک‌های مردمی به ستاد دیه ۲۶ برابر شده است، گفت: اکنون توجه به مقوله زندان و زندانی و کمک به آن‌ها تبدیل به یک فرهنگ شده است و خیرین در کنار مسئولین به آزادی سازی زندانیان کمک می‌کنند.

وی ادامه داد: مولد سازی زندانیان و آموزش‌های حرفه آموزی اولویت اصلاحگرانه دستگاه قضایی استان است و از همه ظرفیت‌ها برای اینکه زندانی کار یاد بگیرد و بجای چرخه بزهکاری به چرخه اشتغال و کسب در آمد حلال وارد شود استفاده می‌شود و با اجرای این سیاست، اکنون ۲۰۰۰ نفر زندانی مرد در کارگاه‌های بیرون از زندان و شرکت‌ها و کارخانجات اشتغال دارند.

لازم به ذکر است در پایان این مراسم از خانواده شهید داور پناه شهید دفاع مقدس و تعدادی از خیرین با تقدیم لوح تقدیر توسط دکتر عتباتی تجلیل و حکم آزادی زندانیان خانم توسط وی به آن‌ها اهداء شد.

 

کدخبر: 861638 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟