آخرین وضعیت جوی و ترافیکی جاده‌ها/ برف و باران در محورهای ۱۸ استان و انسداد ۱۱ مسیر

به گزارش رکنا، سرهنگ احمد شیرانی درباره وضعیت جوی جاده‌های کشور گفت: برابر آخرین گزارش‌های دریافتی از مراکز کنترل ترافیک پلیس راهور فراجا از سراسر کشور در حال حاضر  شاهد بارش برف و باران در برخی از محورهای استان‌های کردستان، لرستان، همدان، قزوین، البرز، تهران، اصفهان، زنجان، اردبیل، آذربایجان غربی،   فارس، مرکزی، کرمانشاه و چهارمحال وبختیاری هستیم. همچنین در برخی از محورهای استان‌های ایلام، خوزستان، قم و بوشهر نیز بارش باران گزارش شده است.

وی با تاکید بر اینکه لازم است در این شرایط جوی رانندگان از تردد غیرضروری در معابر شهری و بین‌شهری پرهیز کنند، افزود: در همین راستا نیز رانندگان باید توجه داشته باشند که استفاده از زنجیرچرخ در محورها و گردنه‌های کوهستانی برف‌گیر الزامی است. رعایت فاصله طولی مناسب و سرعت مطمئنه و پرهیز از سبقت غیرمجاز موضوع دیگری است که رانندگان باید در شرایط برفی و بارانی رعایت کنند.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا درباره وضعیت تردد در جاده‌ نیز گفت: تردد در تمامی جاده‌ها روان است، اما در جاده‌های برفگیر لازم است که حتما رانندگان با احتیاط مضاعف و سرعت مطمئنه حرکت کنند.

شیرانی درباره اینکه آیا ممکن است محورهای کوهستانی مانند چالوس، هراز و ... مسدود شوند، گفت: هر محوری که در آن احتمال وقوع خطراتی نظیر رانش زمین، سقوط بهمن و ... وجود داشته باشد، مسدود خواهد شد و در صورت انسداد هر یک از محورها درباره آن اطلاع رسانی خواهد شد.

انسداد ۱۱ جاده تا اطلاع ثانوی

وی درباره محورهای دارای انسداد نیز گفت: محور قدیم خرم آباد - پلدختر تا اطلاع بعدی مسدود بوده و تردد از مسیر جایگزین آزادراه خرم آباد - پل زال و محور خرم آباد - کوهدشت انجام می‌شود. محور ریگان – ایرانشهر نیز تا اطلاع بعدی مسدود است. همچنین محورهای پونل  - خلخال، ابهر - خدابنده،   لاسم - ارجمند، وازک - بلده، سروآباد – پاوه، شمشک - دیزین، سی سخت – پادنا، محور جدید هشتگرد – طالقان و گنجنامه - تویسرکان نیز تا اطلاع بعدی مسدود است.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا با اعلام شماره ۱۲۰ از رانندگان و مسافران خواست که پیش از شروع سفر حتما با این شماره تماس بگیرند و با اطلاع از آخرین وضعیت جوی و ترافیکی جاده‌ها و نیز محورهای دارای انسداد و محدودیت ترافیکی، مناسب‌ترین زمان و مسیر را برای انجام سفرهای خود انتخاب کنند.

 

کدخبر: 861593 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟