شبیخون پلیس تهران به تبهکاران حرفه ای / 30 باند بزرگ متلاشی شد + عکس

به گزارش رکنا؛ سردار رحیمی ضمن تبریک ولادت حضرت زهرا و روز مادر در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز همزمان ۲ طرح رعد و کاشف اجرایی شد، در این مرحله از طرح رعد ۸۴۱ سارق و مالخر و سارقین خودرو و .. دستگیر شدند که غالب آنها خردپا هستند و هم چنین توسط همکاران در پلیس آگاهی ۴۲۴ سارق حرفه ای و باندی دستگیر شدند.

وی افزود: ۳۰ باند مجرمین جرایم جنایی مثل قتل، تجاوز ، زورگیری و .. جمع دستگیری ها در مرحله ۶۲ طرح کاشف بوده است. در طرح کاشف ۱۰ قبضه سلاح گرم از ۸۶ باند سارق قاتل و کلاهبرداری و .. کشف و ضبط شد.

سردار رحیمی اضافه کرد: براساس اعترافات اولیه سارقین و محرمین دستگیر شده در کاشف ۲۰۲۸ فقره سرقت و در طرح رعد ۲۰۵۸ سرقت کشف شده است.

۳۰ باند سارقین خرده پا در طرح رعد منهدم شد و ۴ قبضه سلاح گرم هم در طرح رعد کشف شده است.

در طرح رعد ۵۲ پاتوق سارقین ، ۴ مالخر، ۱۰ اراذل اوباش و ۹۴ پاتوق فروشندگان مواد منهدم شد.

وی گفت: شناسایی و دستگیری باند مخوف ۵ نفره سارقین مسلح که از کارگاه ها و گاراژ ها اقدام به سرقت می کردند و در یکی از سرقت ها ۱ نفر هم به قتل رساندند، در اقدامات مجرمانه آنها تخریب دیوار و درب اماکن هم وجود دارد و ۳ قبضه سلاح هم به همراه داشته اند که به ۱۳ فقره قتل هم اعتراف کردند.

سردار رحیمی ادامه داد: یک باند آدم ربایی هم دستگیر شد که از جلوی بیمارستان فردی را رباییده بودند و از خانواده فرد ۴ میلیارد تومان درخواست پول کرده بودند که با اقدامات پلیس هر ۴ نفر این باند دستگیر شدند و گروگان هم با سلامت و صحت تحویل خانواده شده است.

وی ادامه داد: باند سرقت منازل در شمال تهران هم منهدم شد که با تهدید افراد حاضر در منزل سرقت می کردند و با اقدامات پلیس هر ۳ نفر از این باند دستگیر شدند و مقادیری هم طلا از آنها کشف شد.

۳۰ نفر از سارقین منزل که در غالب ۷ باند حرفه ای فعالیت می کردند در این مرحله از طرح رعد دستگیر شدند.

فرمانده کل نیروی انتظامی تهران بزرگ افزود: باند سارقین خودروهای شاسی بلند غرب تهران هم در این مرحله از طرح منهدم شد.

باند ۹ نفره سارقین موتور سیکلت هم با تلاش ماموران پلیس منهدم شد.

سردار رحیمی افزود: ۲۵ نفراز محکومین متواری توسط ماموران پلیس در طرح کاشف و ۲۱ نفر در طرح رعد دستگیر شدند.

وی یادآور شد: پلیس امنیت اقتصادی هم در این طرح مشارکت داشت و با تشکیل ۱۳۲ فقره پرونده در رابطه با قاچاقچیان کالا ۲۸۴۰ هزار انواع کالای قاچاق را کشف کردند.

سردار رحیمی در پایان گفت: در این مرحله از طرح ۳۲۶ هزارو ۴۰۰ لیتر فرآورده نفتی قاچاق کشف و ۵۴ خودروی قاچاق بر ضبط شدند.

ارزش کل کالای قاچاق مکشوفه ۱۲۳ میلیارد تومان است.

با رسیدگی به ۴۸ پرونده در حوزه های مختلف جرایم اقتصادی ، موفق شدند ۶۰ متهم را دستگیر کنند و ارزش اموال برگردانده شده به بیت المال ۱ تریلیارد و ۱۳۹۰ میلیارد تومان است.

 

کدخبر: 861408 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟