کمین شیادان فرصت طلب در روز مادر / مردم هوشیار باشند

به گزارش رکنا؛ سرهنگ الوانی اظهار‌داشت: در طی روز‌های اخیر با‌توجه به نزدیک شدن ولادت باسعادت حضرت فاطمه (س) و روز مادر افراد کلاهبردار از کاربران فضای مجازی کلاهبرداری می‌کنند.

این مقام انتظامی با‌اشاره به‌این‌که مجرمان سایبری با تبلیغات فریبنده سعی دارند به کاربران فضای مجازی این گونه وانمود کنند که کالا را با تخفیف ویژه در اختیار افراد قرار می‌دهند، با قرار‌دادن لینک جعلی در این آگهی‌ها کاربران را به صفحات فیشینگ هدایت کرده و حساب بانکی آنان را خالی می‌نمایند.

این مقام سایبری گفت: یکی از روش‌های دیگر کلاهبرداری در حراجی‌های اینترنتی به این صورت است که کالای تبلیغ‌شده با کالای تحویل داده شده به خریدار از نظر کیفیت و مشخصات و همچنین از نظر اصالت و جنس کالا متفاوت است.

این مقام انتظامی به هموطنان توصیه کرد: بهترین روش برای شناسایی درگاه‌های پرداخت معتبر توجه به این نکته است که همه درگاه‌های پرداخت اصلی و معتبر دارای دامنه shaparak.ir در آدرس اینترنتی خود هستند، همچنین کاربران مدنظر داشته باشند کد امنیتی درگاه‌های‌بانکی با هربار refresh کردن تغییر می‌کند، ولی معمولا در اکثر صفحات فیشینگ کد امنیتی به صورت عکس بوده وبا refresh کردن تغییر نمی‌کند.

رئیس پلیس فتا خراسان جنوبی خاطر نشان کرد: سایت پلیس فتا به آدرس الکترونیکی www.cyberpolice.ir آماده دریافت گزارش‌های مردمی بوده و کاربران گرامی می‌توانند آخرین اخبار، حوادث و رویداد‌های سایبری را از این سایت دریافت نمایند.

همچنین شماره تماس ۰۹۶۳۸۰ مربوط به مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به سوالات شهروندان در سراسر کشور می‌باشد.

 

کدخبر: 860635 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟