به گزارش رکنا ، سرهنگ محمد نادربیگی رئیس پلیس آگاهی البرز در تشریح این خبر گفت: درپی وقوع چندین فقره سرقت از خانه در سطح شهرستان کرج، بررسی موضوع با اولویت در دستور کار عملیات ویژه پلیس آگاهی قرار گرفت.

در بررسی‌های پلیس مشخص شد سرنشینان ۲ دستگاه خودروی‌ سواری با ورود به خانه‌های مناطق مرفه‌نشین با تهدید سلاح سرد صاحبخانه‌ها را وادار به دادن طلاها و وجه نقد می‌کردند و با بستن دست و پای آنها و انتقال به داخل اتاق، بلافاصله متواری می‌شدند.

رئیس پلیس آگاهی البرز اضافه کرد: با انجام اقدامات گسترده اطلاعاتی و به‌کارگیری فنون و روش‌های پلیسی موفق به شناسایی سه نفر از اعضای این باند سرقت شده و با یافتن مخفیگاه آنها در شهرستان شهریار، در چند عملیات غافلگیرانه همه آنها را دستگیر و به پلیس آگاهی منتقل کردند.

متهمان به ۱۸ فقره سرقت منزل در سطح استان البرز اعتراف کردند، ضمن آنکه مشخص شد این افراد با سرکردگی یکی دیگر از سارقان سابقه‌دار و خطرناک استان البرز، در ماه‌های اخیر حین انجام سرقت در شهرستان ساوجبلاغ با مأموران انتظامی درگیری مسلحانه داشته و متواری شده بودند که با اقدامات پلیسی صورت گرفته از سوی اداره عملیات ویژه، سر کرده باند سارقان نیز در یکی از روستاهای شهر هشتگرد شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی دستگیر شد.

وی با اشاره به دستگیری چهار مالخر اموال مسروقه در خصوص این باند، یادآور شد: در بازرسی از مخفیگاه متهمان مقداری اقلام مسروقه از جمله  فرش‌های ابریشمی گرانقیمت و شمش‌های مس قیمتی کشف شد. همه مالباختگان شناسایی و متهمان پس از تکمیل پرونده برای انجام مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.

 

کدخبر: 860577 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟