مقایسه عجیب تصادفات مرگبار عراق با ایران / تعداد کشته ها نصف ایران بخاطر کیفیت خودروها
حجم ویدیو: 28.20M | مدت زمان ویدیو: 00:00:54

به گزارش رکنا؛ سردار سید کمال هادیانفر رئیس پلیس راه صبح امروز در همایش بانوان فرهنگیار ترافیک اظهار کرد: انضباط ترافیکی و کاهش سوانح و تصادفات است، اظهار کرد: همه ۳ عامل انسان، راه و وسیله را دخیل در تصادفات می دانند، اما باید بگویم که ۵ عامل دخیل در تصادفات است. مدیریت و آموزش هم باید به ۳ عامل دیگر اضافه کرد.

وی افزود: سیاست گذاری ها، نقش ها و تامین منابع را در قانون لحاظ کرده اند اما کافی نیست؛ در قانون پیش بینی شده است شورای عالی ایمنی به ریاست رئیس جمهور برگزار شود.

رئیس پلیس راه گفت: در عراق اصلا گواهینامه رانندگی وجود ندارد و هرکسی که رانندگی بلد باشد از خودرو استفاده می‌کند؛  تصادفات کشور عراق ۳ و نیم برابر ایران است اما کشته‌های تصادفات عراقی‌ها نصف ایرانی‌ها است و این موضوع تنها به دلیل خودروهای ایمنی است که دارند.

هادیانفر بیان کرد: سالانه در تصادفات بیش از ۱۷ هزار نفر جان خود را از دست می دهند، اگر یک نفر در تصادفات جان خود را از دست بدهد ۸.۳ میلیارد تومان خسارت به کشور وارد می‌شود، سردار سید کمال هادیانفر رئیس پلیس راه صبح امروز در همایش بانوان فرهنگیار ترافیک اظهار کرد: انضباط ترافیکی و کاهش سوانح و تصادفات است، اظهار کرد: همه ۳ عامل انسان، راه و وسیله را دخیل در تصادفات می دانند، اما باید بگویم که ۵ عامل دخیل در تصادفات است. مدیریت و آموزش هم باید به ۳ عامل دیگر اضافه کرد.

وی افزود: سیاست گذاری ها، نقش ها و تامین منابع را در قانون لحاظ کرده اند اما کافی نیست؛ در قانون پیش بینی شده است شورای عالی ایمنی به ریاست رئیس جمهور برگزار شود.

رئیس پلیس راه گفت: در عراق اصلا گواهینامه رانندگی وجود ندارد و هرکسی که رانندگی بلد باشد از خودرو استفاده می‌کند؛  تصادفات کشور عراق ۳ و نیم برابر ایران است اما کشته‌های تصادفات عراقی‌ ها نصف ایرانی‌ ها است و این موضوع تنها به دلیل خودروهای ایمنی است که دارند.

هادیانفر بیان کرد: سالانه در تصادفات بیش از ۱۷ هزار نفر جان خود را از دست می دهند، اگر یک نفر در تصادفات جان خود را از دست بدهد ۸.۳ میلیارد تومان خسارت به کشور وارد می‌شود.

 

کدخبر: 860112 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟