مرگ دسته جمعی یک خانواده شیرازی در انفجار مهیب

به گزارش رکنا؛ آتش پاد محمد هادی قانع پیش از ظهر دوشنبه در خصوص این حادثه مرگبار بیان کرد: طی تماس شهروندان با سامانه ۱۲۵ و اطلاع رسانی این حادثه، بلافاصله آتش نشانان ایستگاه ۱۷ با هماهنگی ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی شیراز، ساعت ۲۲:۵۸ شب جاری ۱۸ دی ماه خود را به روستای کرونی رساندند.

وی گفت: یک واحد مسکونی در طبقه دوم یک ساختمان دو طبقه، دچار انفجار و آتش سوزی شده و شعله‌های آتش از درب و پنجره‌های این واحد مسکونی به بیرون زبانه می‌کشید.

آتش پاد قانع با اشاره به حضور خانواده ۵ نفره در زمان وقوع حادثه در منزل مسکونی ادامه داد: نیروهای عملیاتی به سرعت به دو گروه تقسیم شدند که گروه اول، پس از قطع جریان اصلی برق ساختمان، با استفاده از لوله‌های آبرسانی و تجهیزات خاموش کننده، عملیات مهار شعله‌های آتش را آغاز کردند.

این مقام مسئول، اضافه کرد: همزمان گروه دیگری از آتش نشانان پس از مجهز شدن به دستگاه‌های تنفسی، وارد ساختمان شدند و پس از جستجو، یک نفر مرد حدوداً ۳۸، مادر خانواده، دو پسر ۱۵ و ۷ ساله و دختر ۱۲ ساله را که به شدت دچار سوختگی شده بود را از میان دود و حرارت خارج کرده و برای انجام معاینات پزشکی، تحویل امدادگران اورژانس دادند.

قانع خاطرنشان کرد: متأسفانه پس از انجام معاینات پزشکی از سوی عوامل اورژانس، مشخص شد سه عضو خانواده شامل فرزند ۱۲ و ۷ ساله و مادر در دم جان باخته و پدر و پسر ۱۵ ساله که به شدت مصدوم شده بودند به مراکز درمانی منتقل شدند.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز تصریح کرد: استفاده از سیلندر پیک نیکی و کپسولی و نشت شدید گاز علت این حادثه هولناک بود. شدت انفجار به حدی بود که ساختمان دچار تخریب و سه نفر از اعضای خانواده در دم جان باختند.

 

کدخبر: 859829 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟