اعتراف وحشتناک شاهزاده انگلیسی به قتل عام 25 افغان + عکس

به گزارش رکنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، انس حقانی عضو ارشد طالبان روز جمعه در رشته توئیتی در واکنش به اظهارات شاهزاده هری از خاندان سلطنتی انگلیس که گفته بود در دوران خدمت در افغانستان، "۲۵ افغان را مثل مهره های شطرنج از زمین بازی حذف کرده است"، گفت: آنهایی که شما کشتید انسان بودند و خانواده داشتند.

وی، اقدام شاهزاده انگلیس را جنایت جنگی اعلام کرد و افزود: واقعیت این است که مردم بی گناه ما در چشم نظامیان و رهبران سیاسی شما مهره شطرنج بودند اما با این وجود شما بازی را باختید.

بلال کریمی سخنگوی حکومت طالبان نیز طی رشته توئیتی نوشت: این جنابات محدود به شاهزاده هری نیستند و همه اشغالگران در طول تاریخ مرتکب جنایات مشابهی شدند و افغان ها خاطره این جنایات را فراموش نخواهند کرد.

«هَری» موسوم به «دوک ساسکس» پسر کوچک چارلز سوم، شاه کنونی انگلیس؛ که چندی است از حلقه سلطنت خارج شده و به همراه زن آمریکایی خود با انجام مصاحبه و انتشار مستندهایی درتلاش برای ضربه زدن به وجهه خانواده سلطنتی انگلیس است، به کشتن حداقل ۲۵ نفر در جریان جنگ افغانستان اذعان و اعتراف کرد.

نشریه انگلیسی تلگراف با انتشار این خبر نوشت: هری، ۳۸ ساله در کتاب خود تحت نام « Spare » که قرار است هفته آینده انتشار یابد عنوان کرده که در جریان دومین دور حضور خود در جنگ افغانستان حداقل موجب قتل ۲۵ نفر شده است.

بنابراین گزارش، هری دو بار، بین سال های ۲۰۰۷تا ۲۰۰۸ میلادی بعنوان نیروی زمینی و پس از آن طی سال های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۳ بعنوان خلبان در بالگردهای تهاجمی «آپاچی» در جنگ افغانستان حضور یافت.

تارنمای این روزنامه انگلیسی درادامه نوشت: هری در دوره دوم حضور خود در جنگ افغانستان ۶ پرواز با بالگرد تهاجمی داشته که به گفته خود وی، این عملیات منجر به گرفتن جان انسان ها شده است.

تلگراف نوشت: هری در کتاب خاطرات خود عنوان کرده که وی در انجام این ماموریت ها، «افراد» و «مردم»؛ (انسان ها)، را بعنوان مهره های شطرنجی که باید از صحنه نبرد برداشته شوند، می نگریسته، این نخستین باری است که وی در مورد شمار کشته شدگان در جنگ افغانستان اعتراف می‌کند و این مساله خود باعث افزایش نگرانی از بابت امنیت جانی وی به شمار می رود.

این گزارش می افزاید پسر کوچک چارلز سوم می گوید که وی از کشتار خود در افغانستان نه پیشمان است و نه به آن افتخار می کند، بلکه وی این قتل ها را به‌عنوان از میان برداشتن مهره های شطرنج از صفحه نبرد توصیف می کند.

بنابراین گزارش، هری (در این کتاب) به صراحت نوشته است: شمار افرادی(که در افغانستان به قتل رسانده ام) ۲۵ است، این تعداد آن چیزی نیست که باعث احساس رضایت ویا شرمساری‌ شود.

افشاگری‌های هری و زلزله در خاندان سلطنتی انگلیس

کتاب خاطرات هری تحت عنوان SPARE که معادل فارسی آن «فرعی» یا «ذخیره» ترجمه می‌شود قرار است سه‌شنبه هفته آینده عرضه شود اما دست بر قضا نسخه هایی از آن دیروز (پنجشنبه) در اسپانیا بفروش رسید و انتشار فرازهایی از آن خبرساز شده است.

هری در این کتاب که به قلم جان جوزف مورینگر رمان نویس و روزنامه نگار آمریکایی نوشته شده است باردیگر به افشاگری‌هایی از درون خاندان سلطنتی پرداخته که رسانه‌های انگلیس از آن به‌عنوان خاطرات انفجاری یاد کرده‌اند.

شاهزاده انگلیسی که ششمین وارث سلطنت در این کشور است و امیدی برای رسیدن به تاج‌وتخت ندارد در کتابش به مصرف مواد مخدر، کشتن افغان‌ها در عملیات نظامی افغانستان اشاره و مسائلی را درباره روابطش با ویلیام برادر بزرگترش که بعد از مرگ الیزابت به مقام ولیعهدی رسیده و پدرش چارلز سوم پادشاه مطرح کرده که هر خواننده‌ای را متحیر می‌کند.

او به درگیری فیزیکی با برادرش در سال ۲۰۱۹ اشاره و او را دشمن اصلی خود توصیف کرده است. در فرازهایی از این کتاب که توسط گاردین منتشر شده آمده است: [ویلیام] من را با نام دیگری صدا زد، سپس به سمت من آمد. همه چیز خیلی سریع اتفاق افتاد... او یقه ام را گرفت و گردنبندم را پاره کرد و مرا به زمین کوبید. روی کاسه غذای سگ فرود آمدم، کاسه ای که پشتم ترک خورد و تکه های‌ آن در من فرو رفت. لحظه ای دراز کشیدم، مات و مبهوت، سپس از جایم بلند شدم و به او گفتم که برو بیرون.

هری می‌گوید که ویلیام بعدا از او عذرخواهی کرده و گفته که این موضوع را با همسرش مگان بازگو نکند. به گفته او مگان بعد از دیدن آثار جراحت روی بدن شاهزاده انگلیسی متوجه ماجرا شده است.

هری در بخش دیگری از خاطراتش به درگیری لفظی میان ویلیام و همسرش مگان اشاره و عنوان کرده که ولیعهد همسرش را «بی‌ادب» و «غیرقابل تحمل» نامیده است. نشریه دیلی تلگراف چاپ لندن هم با انتشار فرازهایی از خاطرات هری، به روزهایی اشاره کرده که شاهزاده انگلیسی به عنوان خلبان بالگرد آپاچی در افغانستان خدمت می‌کرده است. او در جریان عملیاتی، ۲۵ افغان را کشته و در کتابش آن‌ها را مهره‌های شطرنج نامیده، نه انسان. او گفته از این کار احساس شرمساری نمی‌کند اما به آن هم افتخار نمی‌کند.

یکی از افشاگری‌های هری که بسیار خبرساز شده است، اصرار او از پدرش برای اینکه با کامیلا پارکر که اینک به مقام ملکه همسر رسیده است ازدواج نکند. هری و ویلیام نتیجه ازدواج چارلز با دیانا بودند و تمایلی نداشتند پدرشان با زن دیگری ازدواج کند. این درحالیست که هری از نحوه خبررسانی پدرش درباره مرگ مادرش انتقاد کرده و می‌گوید که او در روز حادثه خیلی سرد نزد من آمد و گفت: پسر عزیزم مادرتان تصادف کرده است.

در این کتاب هری به مصرف مواد مخدر در دوران نوجوانی‌اش اشاره کرده و نوشته است: تجربه جالی برای من نبود و احساس خوشحالی خاصی در من ایجاد نکرد، اما باعث شد احساس متفاوتی داشته باشم، و این هدف اصلی من بود. حس متفاوت بودن.

این تحولات درحالی صورت می‌گیرد که جنبش جمهوری‌خواه انگلیس که هزاران عضو و ده‌ها هزار طرفدار دارد سالهاست که خواهان برگزاری همه پرسی در خصوص آینده نظام سلطنتی انگلیس است و تاکید دارد که این نظام یادآور ستم‌هایی است که پادشاهان انگلیس بر مردم روا داشته‌اند.

نتایج یک نظرسنجی نشان می‌دهد که بیشتر اعضای دومین حزب سیاسی انگلیس (کارگر) هم مخالف نظام سلطنتی در این کشور هستند و از خواندن سرود ملی انگلیس در تمجید از ملکه الیزابت خجالت می‌کشند.

تحقیقات موسسه نظرسنجی «یوگوو» (YouGov) حاکیست که فقط ۱۵ درصد اعضای این حزب به تاریخ انگلیس مفتخر و ۴۳ درصد دیگر از تاریخ استعمارگری آن شرمنده و سرافکنده هستند. بر همین اساس ۶۲ درصد خواستار براندازی نظام سلطنتی و استقرار نظام جمهوری هستند.

کدخبر: 859027 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟