گل زینتی 34 میلیون تومانی به دست صاحبش نرسید / شگرد جدید پولدار شدن مردان شیاد

به گزارش رکنا؛ سرهنگ "احسان آنقی" رئیس پلیس فتا استان  مرکزی با اشاره به کشف کلاهبرداری ۳۴۰ میلیون ریالی در فضای مجازی به بهانه فروش گل زینتی گفت: اعتماد به تبلیغات پرزرق و برق در فضای مجازی و فروش اجناس خاص ترفند کلاهبرداران برای سوء استفاده از کاربران است.

سرهنگ آنقی در تشریح این خبر افزود: در پی مراجعه شهروند اراکی و اعلام شکایتی مبنی بر کلاهبرداری ۳۴۰ میلیون ریالی از وی به بهانه خرید گل زینتی، پرونده‌ای تشکیل و موضوع در دستور کار کارشناسان مبارزه با جرائم سایبری پلیس فتا قرار گرفت.

او گفت: شاکی در اظهارات ابتدایی خود بیان داشت که پس از مشاهده‌ی تبلیغ فروش گلی خاص و کمیاب در یک صفحه اینستاگرامی، ترغیب به خرید شده و پس از واریز ۳۴۰ میلیون ریال، فروشنده گل دیگر پاسخگو نیست.

سرهنگ آنقی ضمن اشاره به این موضوع که اغلب تبلیغات در فضای مجازی در خصوص فروش کالا است، افزود: با توجه به ترفند کلاهبرداران برای فروش اجناس خاص و گران‌قیمت در فضای مجازی، بررسی مستندات و اظهارات شاکی و اقدامات فنی و تخصصی کارشناسان این پلیس سرنخ‌هایی از متهم اصلی پرونده به دست آمد.

او اضافه کرد: با پیگیری مستمر و دقیق افسران فضای سایبری متهم دریکی از استان‌های مرزی کشور شناسایی و پس از هماهنگی قضایی، وجه کلاهبرداری شده به‌حساب شاکی پرونده بازگردانده شد و متهم به مراجع قضایی معرفی شد.

رئیس پلیس فتا استان مرکزی گفت: واریز وجه پیش از تحویل و مشاهده‌ی کالا از بزرگ‌ترین ایرادات در خرید‌های اینترنتی بوده و زمینه‌ساز کلاهبرداری رایانه‌ای می‌شود؛ بنابراین از واریز وجه و اعتماد به افراد ناشناس جدا خودداری کرده و در صورت بروز هرگونه مشکل در فضای مجازی موضوع را با کارشناسان مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا به شماره ۰۹۶۳۸۰ در میان بگذارید.

 

کدخبر: 858815 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟