آتش در جنگل گلوگاه جولان می دهد / حریق ادامه دارد

کمیل قلی نژاد در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: آتش‌سوزی در عرصه‌های جنگلی گت چکل گلوگاه که از بامداد امروز چهارشنبه آغاز شد، همچنان ادامه دارد و نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی با همکاری نیروهای مردمی، هلال احمر، محیط زیست و دوستداران طبیعت در حال خاموش کردن این آتش سوزی هستند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گلوگاه گفت: مهار آتش سوزی در ساعاتی قبل انجام شد اما وزش بادهای شدید مانع از اطفای کامل ولی دوباره شعله‌های زیر خاکستر با وزش باد شعله ور شد و همچنان نیروها در حال اطفای حریق در منطقه جنگلی گلوگاه هستند.

قلی نژاد در مورد حجم آتش سوزی گفت: میزان و حجم و علت آتش سوزی تا اطفای کامل مشخص نیست و با اطفای کامل حریق، اطلاع زمانی می‌شود اما خطای انسانی همواره یکی از علت‌های مهم در اینگونه آتش سوزی هاست.

وی افزود: به دلیل وزش باد گرم شدید، همچنان آتش در منطقه جنگلی گلوگاه ادامه دارد و با توجه به شیب تند در این‌منطقه و صعب العبور بودن اطفا در زمان بیشتری انجام‌خواهد شد و همچنان نیروها در حال اطفای حریق هستند.

روحانی رئیس منابع طبیعی شهرستان نکا نیز گفت: در پی گزارش مردمی نسبت به آتش سوزی جنگل در منطقه استخر پشت و جنگل منطقه برما زارم رود هزارجریب نکا، در اسرع وقت تیم یگان حفاظت ونیروی های مردمی وبسیجی در رو چهارشنبه وارد عمل شدند و مهار آتش انجام شد.

وی گفت: در منطقه برما زارم رود، نیروی‌های یگان حفاظت منابع طبیعی به همراه نیروهای مردمی وبسیج در حال خاموش کردن آتش هستند.

 

کدخبر: 858680 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟