اعتراف به 100 سرقت از سوی یک زن و مرد جوان

به گزارش رکنا، سردار هادی رفیعی‌کیا فرمانده انتظامی استان مرکزی در تشریح این خبر گفت: در پی شکایت تعدادی از شهروندان محلاتی مبنی بر سرقت گوشی تلفن همراه آنان در حاشیه برگزاری یک مراسم عمومی، موضوع در دستور کار کارآگاهان پلیس محلات قرار گرفت و با انجام تحقیقات علمی و تخصصی صورت گرفته یک زوج جوان که در این سرقت‌ها دست داشتند، شناسایی و در یک اقدام ضربتی حین ارتکاب جرم دستگیر شدند.

این مقام مسئول افزود: در تحقیقات صورت گرفته مشخص شد که سارقان پس از حضور در داخل اتوبوس یا فروشگاه و اماکن شلوغ در یک فرصت مناسب اقدام به سرقت اموال مالباختگان کرده و بلافاصله اموال مسروقه را برای نگهداری تحویل نفر دوم داده و با سرعت محل را ترک می‌کرده‌اند.

وی با بیان اینکه سارقان دستگیر شده غیربومی و ساکن یکی از استان‌های همجوار هستند، افزود: زوج سارق پس از جمع‌آوری مدارک و مستندات لازم و مواجهه حضوری متهمان با مالباختگان، سرانجام لب به اعتراف باز کرده و به ۱۰۰ فقره کیف‌زنی در شهر محلات و چند استان دیگر اعتراف کردند.

سردار «رفیعی‌کیا» اظهار داشت: با هماهنگی مقام قضایی و در بازرسی از منزل سارقان مقادیری از اموال سرقت شده کشف و پس از شناسایی مالباختگان به آنان تحویل داده شد.

وی ضمن توصیه به عموم مردم مبنی بر رعایت اصول ایمنی و نگهداری مناسب اموال و دارایی‌های خود و نیز رعایت اصل فاصله‌گذاری اجتماعی در اماکن عمومی مانند فروشگاه‌ها و اتوبوس‌های شهری، افزود: متهمان دستگیرشده در این عملیات برای سیر مراحل قانونی به دستگاه قضایی معرفی شدند.

کدخبر: 858108 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟