10 حادثه وحشتناک در سال 2022 میلادی ! / جهان به سمت نابودی !

به گزارش رکنا، مهم ترین حوادث 20222 را در ذیل می خوانید؛

حوادث طبیعی:

سیل در پاکستان!

بر اثر سیل در پاکستان که از 14 ژوئن آغاز شد ، سازمان ملی مدیریت بلایای طبیعی پاکستان اعلام کرد: شمار قربانیان ناشی از سیل به 1290 تن افزایش یافت و  از این تعداد، 26 نفر طی 24 ساعت گذشته در پی وقوع سیل در اقلیم سند در جنوب پاکستان جان خود را از دست داده‌اند.

در سراسر این کشور 5 هزار و 63 کیلومتر جاده آسیب دید، 243 پل و 173 مغازه تخریب شد.

همچنین بر اثر سیل یک میلیون و 172 هزار و 549 خانه خسارت دیده و 436 هزار و 307 واحد به طور کامل تخریب شده است.

بیش از 33 میلیون و 46 هزار نفر در پاکستان تحت تاثیر سیل قرار گرفته‌اند.

در مجموع 733 هزار و 488 راس دام تلف شد.

سیل پاکستان

سقوط پل معلق در هند!

دستکم ۱۳۲ نفر  بر اثر ریزش پلی معلق در ایالت گجرات در غرب هند جان باختند.

 این پل که در دوران استعمار بریتانیا بر روی رودخانه‌ای در ایالت گجرات ساخته شده بود چند روز پیش پس از چند ماه تعمیرات برای عبور و مرور بازگشایی شده بود. تعداد زیادی از افراد نیز در حادثه یکشنبه شب مصدوم شده‌اند. به گفته یک مقام محلی ۱۷ نفر از مصدومان در بیمارستان بستری شدند.

هنگام سقوط این پل بیش از 500 نفر بر روی آن قرار داشته و برخی از این افراد برای جلوگیری از غرق شدن به بدنه آن که بر روی آب قرار دارد، پناه بردند.

همچنین به گزارش شبکه ان‌دی‌تی‌وی، تا کنون 177 نفر نجات یافته‌اند.

عملیات امداد و نجات همچنان ادامه دارد و نیروهای هوایی و دریایی نیز در آن حضور یافته‌اند.

گفته می‌شود که این پل به تازگی در پی اتمام روند بازسازی بازگشایی شده و قابلیت تحمل آن 125 نفر بوده است.

فرو ریختن پل معلق در هند

طوفان برف در آمریکا؛ زندگی آمریکاییان مختل شد!

ایالات متحده سردترین روز‌های ۴۰ سال اخیر را تجربه می‌کند. زندگی در بسیاری از ایالت‌ها از شرق تا غرب این کشور به بن بست رسیده است و ۶۵ نفر در ۸ ایالت جان باختند و این اولین اثرات طوفان شدید و عجیب برف در آمریکاست.

 کولاک بر زندگی بیش از ۱۰۰ میلیون نفر در آمریکا تأثیر منفی گذاشته است.

تعداد افرادی که در طوفان برف جان خود را از دست دادند رو به افزایش است. گزارش‌ها حاکی از آن است که زن ۲۲ ساله‌ای که در خودروی خود در بوفالو گیر کرده بود، بر اثر نرسیدن تیم‌های امدادی از یخ زدگی جان خود را از دست داد.

ممنوعیت رانندگی در بوفالو همچنان به قوت خود باقی ماند و افسران ارتش و پلیس شهر نیویورک فراخوانده شدند.

تقریباً تمام برق شهر برقرار شد و همچنین حدود ۷۵ لودر  به صورت شبانه روزی کار می‌کردند تا صدها تن برف را در حدود ۱۲۰ کامیون بریزند تا به خارج از شهر منتقل شوند. 

طوفان برف در آمریکا

زلزله 7 ریشتری در مکزیک

سازمان زمین‌شناسی آمریکا (USGS) طی اطلاعیه‌ای از وقوع زمین‌لرزه‌ای به قدرت 7,6 ریشتر در ایالت میچوآکان واقع در غرب مکزیک خبر داد.

این زلزله که مرکز آن 37 کیلومتری جنوب‌شرقی شهر آگویلا از توابع ایالت میچوآکان اعلام شده در عمق 15 کیلومتری زمین رخ داد.

در پی این زمین‌لرزه نسبت به احتمال وقوع سونامی نیز هشدار داده شد.

زلزله مکزیک

شمار پناهجویان غرق‌شده در ساحل سوریه از ۸۰ نفر گذشت

در اثر غرق یک قایق حامل پناهجویان از مبدا لبنان بیش از ۸۰ نفر کشته شده‌اند. قایق بیش از ۱۵۰ سرنشین داشته و از سرنوشت بخشی از آنها هنوز خبری نیست.

قایق پناهچویان

زلزله در اندونزی دست‌کم 56 کشته به جا گذاشت

در زمین لرزه‌ای به بزرگی 5.6 ریشتر در فاصله 18 کیلومتری شهر سیرانجنگ در ایالت جاوه غربی اندونزی دست‌کم 56 نفر جان باخته و 700 نفر نیز زخمی شدند.

بنا به اعلام سازمان زمین شناسی آمریکا این زلزله در عمق 10 کیلومتری زمین رخ داده است.

بر این اساس، این زمین لرزه در جاکارتا، پایتخت اندونزی نیز احساس شده است.

در پی وقوع زمین‌لرزه هشدار سونامی نیز داده شد.

زلزله اندونزی

آتش‌سوزی در کلیسایی در قاهره دست‌کم ۴۱ کشته برجای گذاشت

آتش‌سوزی در کلیسایی در قاهره، پایتخت مصر دست‌کم ۴۱ کشته برجای گذاشت. به گفته مقامات محلی ۴۵ تن نیز مجروح شده‌اند. 

خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داده که این آتش‌سوزی در کلیسای ابو صفین و در محله پرجمعیت امبابه صورت گرفته است.  ماموران آتش‌نشانی بلافاصله خود را به محل رساندند و کار خاموش کردن آتش را آغاز کردند. 

خبرگزاری رویترز گزارش داده بیشتر جان‌باختگان این حادثه آتش‌سوزی کودکان بوده‌اند. هرچند هنوز به صورت دقیق علت حادثه مشخص نشده اما پلیس می‌گوید تحقیقات اولیه نشان می‌دهد که احتمالا اتصال الکتریکی در مدار برق کلیسا علت آتش‌سوزی بوده است.

این آتش‌سوزی در حالی رخ داده که مسیحیان حاضر در کلیسا مشغول عبادت روز یکشنبه خود بودند. مسیحیان قبطی حدود ۱۰ درصد از جمعیت مصر را تشکیل می‌دهند. 

آتش سوزی کلیسا

توفان شدید یان!

توفان «یان» پس از درنوردیدن ایالت فلوریدای آمریکا، اکنون به ایالت کارولینای جنوبی در جنوب شرقی این کشور رسیده است. این طوفان باعث قطع برق حدود ۲۰۰ هزار خانه و مشاغل مختلف در کارولینای جنوبی شده و سیل به راه انداخته است.

طبق گزارش‌ها، با وجود ضعیف شدن طوفان، مقامات آمریکا همچنان نسبت به تداوم خطرآفرینی این پدیده هشدار داده‌اند. طوفان «یان» از قوی‌ترین طوفان‌هایی است که تاکنون در ایالات متحده ثبت شده و۴۷ میلیارد دلار خسارت به بار آورد.

طوفان یان

آتش سوزی های گسترده عراق

اداره دفاع مدنی عراق اعلام کرد که در بغداد و سایر استان‌های عراق در شب سال نوی میلادی، 45 آتش سوزی رخ داد که دلیل 20 مورد از آن آتش بازی جشن سال نو بود.

«جودت عبدالرحمن»، مدیر رسانه‌ای دفاع مدنی عراق اعلام کرد که مدیر کل دفاع مدنی دستور داده بود مراکز دفاع مدنی آماده مهار هرگونه آتش سوزی شوند.

وی اشاره کرد که نیروهای آتش نشانی در شب سال نو در تقاطع ها و مناطق نزدیک به گردشگاه‌ها و مراکز تجاری مستقر بودند.

پیش از این وزارت بهداشت عراق اعلام کرده بود که 150 تن در آتش‌بازی و شلیک هوایی در جشن‌های آغاز سال نو در بغداد مصدوم شدند.

بیش از 32 هزار مورد آتش سوزی در سال 2022

اداره دفاع مدنی عراق در بیانیه ای اعلام کرد: تعداد 32 هزار و 477 حادثه آتش سوزی در سال 2022 در استان های عراق به استثنای اقلیم کردستان به ثبت رسیده است که این آمار شامل حوادث آتش سوزی در داخل ساختمان‌های دولتی و تجاری، کارخانه‌ها، انبارها، منازل مسکونی و زمین های کشاورزی است. طبق آمار استان بغداد دارای بیشترین حادثه و استان کرکوک با 906 حادثه در پایین ترین رتبه این آمار قرار دارد.

در این بیانیه آمده است: از مهم ترین علل این آتش سوزی‌ها، خرابی در اتصالات شبکه برق که بر اثر آن 13 هزار و 297 حادثه در اثر نوسانات جریان برق سراسری و تارهای عنکبوت ژنراتورهای خانگی است که 47 درصد از این حوادث را تشکیل می‌دهد.

آتش سوزی2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

کدخبر: 857404 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟