ماموریت موفق پلیس تهران در کاهش قیمت دلار / بازداشت 119 اخلالگر بازار ارز / پاتوق آنها کجاهای تهران بود
حجم ویدیو: 51.87M | مدت زمان ویدیو: 00:05:28

به گزارش رکنا، در نشست خبری سردار رحیمی فرمانده انتظامی تهران بزرگ ضمن تبریک سال نو میلادی و میلاد عیسی مسیح به همه ایرانیان و اقلیت های مذهبی و با درود و تحیت به همه پیامبران به خصوص نبی اکرم؛ گفت: "اقدامات عملیاتی مقابله با اخلالگران ارز آغاز در فضای مجازی و حقیقی توسط 2 پلیس فتا و امنیت اقتصادی منجر به کاهش ۳ هزار تومانی روند افسار گسیخته دلار شد و آثار خوب در قیمت طلا داشت.

عملیات روز چهارشنبه پنجشنبه منجر به دستگیری۱۱۹ نفر اخلالگر ارزی شد که اکثرا سابقه دار و تعهد داده بودند اما مجددا به اقدامات مجرمانه پرداختند. ۴۴۵ هزار واحد ارزی به ارزش بالغ بر ۶ میلیارد کشف شد.این افراد به معامله کف خیابان و فردایی و کاغذی می‌پرداختند.

۲۰ نفر از متهمان با هماهنگی خوب قضایی روانه زندان و این طرح با شدت ادامه خواهد داشت.

افراد دستگیر شده بیشتر در سبزه میدان و بازار و فردوسی که تمرکز صرافی هاست دستگیر شدند که ۳ صرافی هم پلمب شد.

هم زمان با پلیس امنیت اقتصادی ، پلیس فتا ۶۷ کانال و صفحه در فضای مجازی شناسایی کرد که مجموعا بیش از ۱۰ میلیون دنبال کننده داشتند که ۲۰ نفر از گردانندگان احضار شده و از آنها اخذ تعهد و آگاه‌سازی اطلاعات مجرمانه صورت گرفت.فعالیت این صفحه ها سبب بالا رفتن کاذب قیمت دلار در بازار آزاد میشد.

۴۶ صفحه پاک شد و محتوای مجرمانه حذف گردید. برخی منشا خارجی در کشورهای اروپایی و ترکیه داشت که قیمت کذب اعلام می‌کردند.

مبنای قیمت مورد تائید پلیس و دستگاه قضایی همان قیمت اعلام شده بانک مرکزی و خارج از آن تخلف است."

سردار رحیمی ضمن هشدار گفت:"با افرادی که در صرافی ها به اخلال ارزی دامن می‌زنند و به افزایش قیمت ارز کمک می کنند و و در صفحه های مجازی چنین فعالیتی دارند برخورد می‌شود.

برخی از متخلفان مربوط به استان‌های دیگر بود که با ابلاغ به استان مورد نظر صفحه مجازی آنها حذف شد."

سردار رحیمی در پاسخ به خبرنگار رکنا راجع به کاهش ذکر شده قیمت دلار و قیمت رسمی امروز گفت:"قیمت امروز هنوز اعلام رسمی نشده اما قیمت بازار آزاد در دو روز گذشته با کاهش ۳ هزار تومانی ۳۸ هزار تومان معامله شد‌"

 

کدخبر: 857240 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟