کشف بقایای کودکان قربانی شده در نزدیکی مومیایی هزار ساله

به گزارش رکنا؛ و به نقل از لایوساینس، محققان به تازگی مومیایی در مقبره زیرزمینی در شهر باستانیCajamarquilla در حومه لیما کشف کردند که در وضعیت جنینی قرار داشت. هرچند باستان‌شناسان در بدو کشف بر این باور بودند که این مرد هنگام مرگ بین ۱۸ تا ۲۲ سال سن داشت اما تحقیقات جدید نشان می‌دهد که این مرد در زمان مومیایی شدن تقریباً ۳۵ سال سن داشته است.

در نزدیکی این مومیایی، بقایای چندین مومیایی دیگر نیز بدست آمده است که شامل بقایای هشت کودک است که در بسته‌های تدفین پیچیده شده بودند و همچنین اسکلت‌های ۱۲ بزرگسال نیز کشف شده است.

به گفته محققان در برخی از کودکان شواهدی از خشونت، مانند شکستگی، دیده می‌شود و این احتمال وجود دارد که برخی از کودکان به عنوان بخشی از مراسم تدفین قربانی شده باشند.

پیتر ون دالن لونا (استاد باستان‌شناسی در دانشگاه ملی سان) در این باره گفته است: «می‌دانیم که جوامع «آند» برخی آداب و رسوم تشییع جنازه داشتند و از نظر جهان‌بینی خود، روشی برای دیدن جهان داشتند که کاملاً متفاوت از جهان ما بود. »

برخی از باستان‌شناسان تاکید دارند که تصور مرگ برای مردمان آند بسیار مهم بود چنانکه محل زندگی مردگان را همچون دنیایی موازی دنیای زنده‌ها می‌دانستند. این تیم قصد دارد تا تجزیه و تحلیل DNA و تاریخ‌گذاری رادیوکربن را روی بقایای بدست آمده، انجام دهد تا اطلاعات بیشتری در مورد افراد کشف کنند.

شهر کاجامارکیلا در حدود هزار سال پیش، چهار هرم داشت. در آن زمان، مکان مهمی برای تجارت بین مردمی بود که در نواحی ساحلی و کوهستانی پرو زندگی می‌کردند. باستان‌شناسان در این بیانیه می‌گویند، با این حال، تنها حدود یک درصد از محوطه کاوش شده است.

باستان‌شناسان هیچ اثری از سیستم نوشتاری مربوط به آن زمان در پرو پیدا نکرده‌اند، بنابراین مطالعه بر روی بقایای باستانی برای قهم زندگی آن دوره بسیار اهمیت دارد.

 

کدخبر: 857170 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟