نقشه شوم مردان مسلح در کرج چه بود؟ / آنها تازه از زندان آزاد شده بودند

به گزارش اختصاصی رکنا، رسیدگی به این پرونده از ۳۰ آبان و از وقتی کلید خورد که چند شاکی مرد به دنبال هم موضوع  زورگیری مسلحانه را به دایره مبارزه با جرائم جنایی پلیس آگاهی استان البرز اطلاع دادند. خیلی زود تیم ویژه ای برای شناسایی ودستگیری این سارقان مسلح تشکیل شد.

3 روز بعد یعنی 3 آذر ماه یکی از این متهمان با تلاش کارآگاهان جنایی با استفاده از بانک اطلاعاتی پلیس بدنبال سرنخ هایی که شاکیان پرونده اظهار کرده بودند در یکی از شهرستان های استان البرز شناسایی و دستگیر شد.

با دستگیری مهرداد ۲۶ساله که پیش از این هم به جرم سرقت بازداشت شده بود رسیدگی به پرونده زورگیری مسلحانه قوت گرفت. 

مهرداد درهمان بازجویی های اولیه به سرقت مسلحانه در شمال کرج اعتراف کرد و طولی نکشید که دیگر همدست او نیز توسط کارآگاهان شناسایی شد. اشکان که ۲۵سال سن دارد و از دستگیری مهرداد باخبر شده بود زندگی مخفیانه اش را آغاز کرد اما سرانجام مخفیگاه او نیز توسط کارآگاهان شناسایی شد و چند روز پیش او نیز بازداشت شد. 

مهرداد و اشکان پس از اعتراف به سرقت های مسلحانه خود مدعی شدند اسلحه ای که در اختیار داشتند را ۱۲ میلیون تومان خریدند و از شهرستان های استان البرز به کرج آمده و در محدوده عظیمیه کرج با زیر نظر گرفتن طعمه هایشان آنها را در محل های خلوت با تهدید اسلحه زورگیری می‌کردند. 

سرهنگ محمد نادربیگی رئیس پلیس آگاهی استان البرز درباره این پرونده به رکنا گفت: این 2 سارق دارای سوابق متعدد سرقت بودند و جالب است که به تازگی از زندان آزاد شده بودند آنها با اختیار داشتن اسلحه به سراغ مردم می رفتند پول و گوشی تلفن همراهشان را به سرقت می بردند .

وی با هشدار به افرادی که با این ترفند ها قصد ناامنی شهروندان را دارند گفت:خط قرمز ما امنیت مردم است که به هیچ عنوان اجازه نخواهیم داد که این دسته متهمان به اقدام شوم خود دست پیدا کنند و مطمئن باشند که زود یا دیر در چنگال قانون گرفتار خواهند شد .

نادربیگی از مردم خواست در ساعات خلوت روز یا شب حتما جوانب احتیاط را حفظ کرده و در ترددهای خود این موضوع را درنظر بگیرند البته پلیس در همه حال حافظ امنیت جان و مال مردم است اما خود مردم هم باید برخی مسائل را رعایت کنند.

وی درباره اتهام های مجرمان سابقه دار نیز گفت براساس تعامل های بعمل آمده با دستگاه قضایی تمهیدات ویژه ای برای برخورد با این نوع متهمان در نظر گرفته شده است پس مجرمان سابقه دار حواسشان را جمع کنند که اکر بازهم فکر جرم درذهنشان خطور کرد بدانند که مجازات سنگین تری در انتظارشان خواهد بود .

 

کدخبر: 855769 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟