۳۹۰ خانه در زلزله شهرستان بشرویه خسارت دید

به گزارش رکنا به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی ؛ علیرضا عباس‌زاده با بیان این مطلب در ستاد مدیریت بحران خراسان جنوبی با اشاره به وقوع زلزله ۵.۴ ریشتری ماه جاری در شهرستان بشرویه ، اظهار کرد: وقوع این زمین زلزله زنگ هشداری جدی برای مسئولان استان بود و همه بدانیم که بحران بیخ گوش ماست.

وی بیان کرد: براثر وقوع این زمین لرزه خسارت جانی و یا مالی به زیرساخت‌های استان نداشته‌ایم اما تعداد ۳۹۰ واحد مسکونی طبس و بشرویه خسارت دید که برخی واحدها باید نوسازی و برخی هم تعمیر شود.

معاون عمرانی استاندار افزود: حجم خسارت وارده به واحدهای آسیب دیده به مرکز اعلام شده و پیگیر تخصیص اعتبار و تسهیلات برای نوسازی و تعمیر این واحدها هستیم.

عباس‌زاده با بیان اینکه خراسان جنوبی استان حادثه‌خیزی است و انواع بلایای طبیعی را با شدت و ضعف‌های مختلف را در این منطقه شاهد هستیم، بیان کرد: باید همیشه آمادگی لازم برای مدیریت این گونه حوادث را داشته باشیم.

وی با اشاره فرارسیدن هفته ایمنی در برابر زلزله و کاهش مخاطرات طبیعی گفت: باید دستگاه‌های متولی آمادگی لازم را برای برگزاری مانورها و فرهنگ سازی در سطح مدارس و پارک‌ها و فضاهای عمومی داشته باشند.

عباس‌زاده افزود: برگزاری مانورهای مختلف در هفته ایمنی در برابر زلزله و کاهش مخاطرات طبیعی باعث ارزیابی آمادگی دستگاه‌های اجرایی و مردم می‌شود، همچنین در جریان این مانورها برخی ناهماهنگی و ضعف‌ها رفع خواهد شد.

وی از دستگاه‌های اجرایی خواست طرح‌ها، پیشنهادات و برنامه‌های جدید، کارشناسی و کاربردی را برای مقابله با بحران‌های مختلف به ستاد مدیریت بحران استان ارسال کنند.

معاون عمرانی استاندار با بیان اینکه مسئولان دستگاه‌های اجرایی بانک اطلاعاتی و امکانات خود را به روز نموده و به ستاد اعلام کنند، گفت: هرچه نسبت به دارایی‌ها و نیازمندی‌های خود بیشتر آگاه باشیم در مدیریت بحران راحت و موفق‌تر عمل خواهیم کرد.

عباس‌زاده تصریح کرد: ارائه آموزش‌های لازم به موکب داران استان دنبال شود تا در مواقع بحران از این ظرفیت نهایت استفاده را داشته باشیم.

وی با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی در رویداد ملی مدیریت بحران قوی شرکت کنند، گفت: این رویداد با هدف فرهنگ سازی و آشنایی با آخرین دستاوردها و اقدامات در سطوح مختلف در بهمن ماه امسال برگزار خواهد شد.

کدخبر: 854738 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟