پسر کرجی پدرش را زنده زنده در آتش کینه اش سوزاند / او در حمایت از مادرش قاتل شد! + نظر کارشناسی

به گزارش اختصاصی رکنا ، ‌‌18 آذر ماه با آتش سوزی یک واحد مسکونی در خرمدشت تیمی از آتش نشانان این منطقه به صحنه حادثه رفتند و پس از اطفای حریق متوجه سوختگی شدید یک مرد ۴۸ساله شدند اگرچه خیلی زود تیم پزشکی برای نجات او اعزام شده بود اما تلاش آن ها بی فایده بود. با مرگ او بود که پلیس در صحنه حادثه حضور پیدا کرد و با بررسی حادثه مرگ مرد ۴۸ ساله بنام فریدون را مشکوک اعلام کرد.

  بلافاصله کارآگاهان  اداره مبارزه با جرائم جنایی برای بررسی ‌موضوع خودشان را به محل حادثه رساندند .

تحقیقات اولیه نشان می‌داد که این آتش سوزی عادی نبوده و به نظر می رسد پای شخصی درمیان باشد.

آثار سوختگی و معاینه جسد و همچنین آثار جراحت روی بدن پسر ارشد خانواده باعث شد فرضیه های وقوع یه جنایت را در ذهن افسر پرونده تداعی کند.

بنابراین رامین ۲۱ساله برای تحقیقات اولیه به اداره پلیس آگاهی منتقل شد .

رامین که درابتدا مرگ پدرش را یک حادثه جلوه میداد اما پس از بازجویی های فنی مجبور شد راز جنایت را فاش کند.

این متهم جوان در اظهاراتش گفت: من از کودکی شاهد مشاجره ها و اختلاف های پدر و مادرم بودم تازه به سن۱۴سالگی رسیده بودم که مادرم از پدرم جدا شد . من و برادر ۹ ساله ام پیش پدرم ماندیم و بعد از آن روزهای بدتری را کنار پدر تجربه کردیم.

رفتارهای بد و زشت پدرم و اخلاق کثیف او باعث شد که همیشه در پی انتقام او باشم یک روز تصمیم گرفتم او را بکشم تا برای همیشه از شر او خلاص شویم .

برای این کار یک دبه تینر خریدم و بعد روز حادثه از برادرم که ۱۶ساله ام خواستم در اتاق بماند و بعد با ریختن تینر روی او کبریت را کشیدم او خیلی زود شعله ور شد پدرم مقابل چشمانم زنده زنده سوخت بعد به آتش نشانی زنگ زدم و مدعی شدم که او در اثر آتش سوزی سوخته است.

جزییات قتل آتشین پدر در کرج

سرهنگ محمد نادربیگی رئیس پلیس آگاهی استان البرز به خبرنگار رکنا گفت: بدنبال اعتراف های پسر جوان به قتل پدرش به اتهام قتل عمد بازداشت شد.

در بررسی های اولیه و انجام تحقیقات میدانی از سوی کارآگاهان مشخص شد که ‌متوفی به دلایل خانوادگی اختلافات گسترده‌ای با فرزند 21 ساله اش داشته که در این راستا نامبرده ‌با دستور قضائی دستگیر و تحقیقات از وی آغاز شد.‌

متهم در تحقیقات تکمیلی اعتراف کرد که به دلایل شخصی ‌متوفی با او و مادرش اختلاف داشته که پس از متارکه پدر و مادرش این اختلافات پر رنگ تر شد ‌که در نهایت در درگیری صورت گرفته بین آن ها، پدرش را خفه کرده و سپس با ایجاد آتش ‌سوزی قصد داشته تا مرگ او را به وسیله آتش سوزی جلوه دهد.‌

سرهنگ نادربیگی در پایان گفت:  متهم پس از تکمیل پرونده برای انجام مراحل قانونی به مراجع ‌قضائی معرفی شد.‌

اختلافات زوجین و تاثیر آن بر روی  فرزندان

فتانه ورمزیار کارشناس ارشد روانشناسی در خصوص این پرونده گفت: فرزندان هر چند در سنین پایین تمام برخوردهای پدر و مادر خود را در ذهن خود به خاطر می سپارند حتی اگر سن ها پایین باشد در ضمیر ناخودآگاه آنها ضبط شده و اگر این تصاویر در ادامه تنش های والدین در جای خود باقی بمانند این رفتارها در افکار آنها تاثیر گذاشته و سرانجام به شکل های مختلف در آنها بروز می‌کند گاه از کودکان فردی خشونت طلب و گاه فردی ضعیف و سرخورده زده و گاه فردی کینه توز و عصیان طلب به بار خواهد آورد . مشکلات زوجین باید قبل از اینکه صاحب فرزند شوند باید رفع شود مهاجره های خشونت آمیز نباید در مقابل کودکان انجام شود اگر هنوز اعتقاد داریم که فرزند ما عزیز ترین فرد زندگی مان است.حتی صحنه خشونت باری که در فضای مجازی و یا از طریق پرده تلویزیون درحال پخش است برای رفتارهای کودکان مان بسیار خطرناک است موضوعی که این روزها بیشتر گریبانگیر نوجوانان شده و در رفتار آنها تاثیر گذاشته است.

 

کدخبر: 854681 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟