دعوای عجیب صاحبخانه و مستاجر در شمال تهران / انتقام گیری بعد از رضایت صاحبخانه همه را شوکه کرد + نظر کارشناسی

به گزارش رکنا، مساله موجر و مستاجر و مشکلات میان آنها ریشه ای طولانی  دارد و از قدیم الایام جز پرونده های قطور دادسرا ها و مراجع قضائی بوده است، با این حال راهکاری هم برای کاهش پرونده های مربوط به این بخش طی این سالها پیش بینی نشده است.

مشکلاتی اعم از دیرپرداخت اجاره، عدم تخلیه به موقع خانه توسط مستاجر ، خرابی وسایل و تاسیسات مکان استیجاری و مسئولیت پرداخت هزینه های آن ، نیاز موجر به محل استیجاری و طرح دعوای تخلیه به علت نیاز شخصی، فروش ملک توسط موجر و درخواست تخلیه زودهنگام از مستاجر و مخالفت او و.. از جمله اصلی ترین پرونده ها در این موضوع است و بالاترین آمار را در طرح دعاوی میان موجر و مستاجر داراست.

درهمین رابطه یکی از پرونده هایی که اخیرا با  وساطت واحد مشاوره و مددکاری کلانتری 123 نیاوران حل و فصل شد مربوط به یکی از واحدهای تجاری _مسکونی در همین منطقه است.

ماجرا از این قرار است که صاحبخانه پس از پایان زمان قرارداد از مستاجر درخواست می کند که واحد را تخلیه کند اما با مخالفت او و تاخیر چندماهه در تخلیه واحد مواجه می شود بر همین اساس هم ناچار به شکایت  و طرح دعاوی حقوقی می شود، البته این  همه ماجرا نیست چراکه موضوع پس از جنجال و کشمکش میان موجر و مستاجر ابعاد گسترده تری پیدا می کند و منجر به زد و خورد و درگیری فیزیکی و لفظی می شود، پس از بالاگرفتن دعوا میان  صاحبخانه و مستاجر، پرونده به واحد مددکاری و مشاوره کلانتری 123 نیاوران ارجاع داده می شود و براساس موازین انتظامی همچنین مشاوره های راهگشا هردو طرف دعوا از شکایت خود در مورد ضرب و شتم و دعوای لفظی صرف نظر می کنند.

طبق گفته کارشناس مشاوره و مددکاری کلانتری 123 نیاوران پس از جلسات متعددی که با حضور هر 2 شاکی که دلایل متفاوتی برای طرح شکایت حقوقی داشتند؛ برگزار شد نهایتا پرونده به صلح و سازش انجامید و هردو شاکی شکایت خود را پس گرفتند.

اما موضوع جالب توجه در این پرونده این است که صاحبخانه زمانی که برای تحویل کلید خانه و واحد مراجعه کرده متوجه این نشده که تمام شیرآلات، درها و دکوراسیون خانه یا کنده شده و یا تعویض شده است، پس از گذشت مدتی هم که متوجه این موضوع شد دیگر امکان طرح شکایت جدید وجود نداشت و پروند ه به صلح و سازش رسیده بود.

صاحبخانه بعد از اعلام رضایت متوجه شد که مستاجرش بعد از گرفتن رضایت و خالی کردن خانه همه شیرآلات و وسایل های دکوراسیون خانه را برده است .

با  توجه به این موضوع سروان رضایی در گفت و گو با رکنا در مورد این مسئله اظهار کرد: از صاحب خانه ها تقاضا داریم در هنگام تحویل واحد از مستاجر حتما تمام وسایل و ملزماتی که در خانه وجود داشته را چک کنند ، از مستاجران عزیز هم تقاضا داریم واحد هارا سر موعد تخلیه کنند و برای جلوگیری از پیشامد مشکل از هرگونه تغییر در واحد اجاره ای بدون نظر موجر خودداری کنند.

 

 

 

کدخبر: 854628 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟