آخرین وضعیت ۵۱ دانش آمور مسموم شده در قم + جزییات

به گزارش رکنا، ساعت حدود ۱۱ روز سه شنبه دانش آموزان هنرستان دخترانه ای در شهر قم احساس بوی نامطبوعی می کنند و چون تجربه قبلی برای مدیر این دبیرستان وجود داشت، وی در اولین فرصت زنگ تعطیلی مدرسه را به صدا در آورد و دانش آموزان از کلاس ها خارج شده و به حیاط مدرسه می روند.

حال جسمی تعدادی از دانش آموزان در این فاصله به دلیل استنشاق بوی نامطبوع بد می شود و دچار حالت تهوع ، تپش قلب و استرس می شوند.

تعدادی از دانش آموزان که از استنشاق بوی نامطبوع نیازمند خدمات اورژانس شدند با تماس مدیر و معلمان مدرسه با آمبولانس و اتوبوس آمبولانس به دو بیمارستان قم منتقل می شوند.

این دانش آموزان در مراکز بیمارستانی، تحت درمان قرار می گیرند و تعدادی از دانش آموزان که بیشتر دچار ترس و استرس شده بودند در بدو ورود به بیمارستان ترخیص می شوند.

تعداد دیگری هم بنا به تشخیص پزشکان چند ساعتی در بیمارستان تحت نظر قرار می گیرند، ولی از همه دانش آموزان آزمایش های پزشکی لازم گرفته می شود.

دانش آموزانی که علائم مسمومیت حاد استنشاقی نداشتند بعد از چند ساعت مرخص می شوند و تعدادی نیز برای درمان و مراقبت بیشتر در بیمارستان باقی می مانند.

امروز سه شنبه ۵۱ دانش آموز هنرستانی دختر دچار حادثه مسمومیت استنشاقی شدند و سه معلم هم بدحال شده اما بستری نشده اند و در اورژانس به صورت سرپایی درمان و ترخیص شدند.

این اتفاق برای دومین بار طی دو هفته گذشته رخ داده و براساس اظهارات پزشکان بیمارستان، در اتفاق قبلی تعداد بیشتری از دانش آموزان مسموم شدند و حال آنها نیز نسبت به اتفاق امروز وخیم تر بوده است.

به گفته پزشکان علائم مسمومیت امروز از مسمومیت قبلی خفیف تر بوده است به شکلی که از حادثه قبلی همچنان دو نفر بستری هستند.

بنابراین گزارش، علت حادثه هنوز مشخص نشده و در دست بررسی است و کارشناسان بهداشتی درحال بررسی علائم و منشا تولید این گاز هستند.

 

کدخبر: 852616 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟