جزییات انفجار مرگبار به هتل تاجران چینی در کابل / داعش مسئولیت 21 کشته و زحمی را برعهده گرفت + فیلم
حجم ویدیو: 503.17K | مدت زمان ویدیو: 00:00:21

به گزارش رکنا؛ خبرگزاری فرانسه گزارش داد، گروه تروریستی داعش با انتشار تصویر مهاجمان مسئولیت حمله روز دوشنبه به هتل چینی‌ها در کابل را برعهده گرفته است.

خبرگزاری «اعماق» متعلق به داعش با اعلام این‌ خبر، ویدیویی از دو فرد در حال «بیعت با خلیفه» این گروه منتشر کرده است که مدعی است مهاجمان این حمله بوده‌اند.

حمله تروریستی داعش به هتل

گروه داعش در بیانیه‌ای که در صفحه تلگرام خود منتشرد کرد، اعلام کرد، 2 تن از عناصر این گروه دو کیف بمب‌گذاری شده را منفجر کردند کیف اول محل اقامت چینی‌ها و کیف دوم سالن انتظار در طبقه اول را مورد هدف قرار داد.

 طبق بیانیه داعش، دو تروریست از این گروه به هتلی در کابل که معمولا توسط دیپلمات‌ها و تاجران چینی استفاده می‌شد، حمله کردند، دو بمب را که در کیسه‌هایی مخفی بودند منفجر کرده و سپس شروع به پرتاب نارنجک و تیراندازی کردند.

در حالی که گفته می‌شد در این حمله تروریستی ۲۱ نفر کشته یا زخمی شدند اما سخنگوی طالبان می‌گوید ۲ تبعه خارجی زخمی و سه مهاجم کشته شدند.

ذبیح‌الله مجاهد در این خصوص گفت: حمله به یک هتل در منطقه شهر نو کابل با کشته شدن سه مهاجم به پایان رسید.

این در حالی است که گروه داعش در بیانیه خود ادعا کرده در حمله به هتل کابل دست‌کم ۳۰ نفر کشته و زخمی شده‌اند.

مقام‌های رسمی چین تاکنون در مورد این حمله اظهارنظری نکردند.

یک روز پیش از این حادثه، سفیر چین در دیدار با شیرمحمد عباس استانکزی، معاون سیاسی وزارت خارجه طالبان از وی خواسته بود تا به امنیت سفارت این کشور توجه ویژه کنند.

 

 

 

کدخبر: 852406 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟