سایت همسریابی محل جولان یک شیطان خوش تیپ بود ! . در کرمانشاه فاش شد

به گزارش رکنا، رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه از شناسایی و دستگیری کلاهبردار اینترنتی که با وعده ازدواج در کانال‌های تلگرامی همسریابی، دختران جوان را اغفال و از آن‌ها اخاذی می‌کرد، خبر داد.

سرهنگ علی کسانی اظهار داشت: خانم جوانی به پلیس فتا مراجعه و مدعی شد فردی در فضای مجازی قصد اخاذی از او را داشته و تهدید کرده تصاویر خصوصی وی را منتشر خواهد کرد.

این مقام انتظامی اظهار کرد: شاکیه در ادامه اظهاراتش عنوان داشت مدتی پیش در یکی از کانال همسریابی با مردی آشنا شده و این‌ فرد ادعا کرده که طلافروش بوده و قصد ازدواج دارد و پس از جلب اعتماد، قرار حضوری گذاشته و پس از تهیه تصایر نامناسب از وی، طلا، گوشی تلفن همراه و کارت‌بانکی شاکیه را به سرقت برده و تهدید کرده اگر شکایت کند تصاویرش را منتشر خواهد کرد.

 وی تصریح کرد: با توجه به حساسیت موضوع و امکان پخش تصاویر خانم جوان، کارشناسان پلیس فتا به منظور شناسایی متهم اقدامات خود را آغاز کردند و پس از بررسی همه جوانب پرونده و بهره‌گیری از روش‌های علمی و تخصصی سایبری موفق شدند مجرم را شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی در مخفیگاه خود دستگیر کردند.

این مقام مسئول بابیان اینکه تاکنون هشت خانم از این متهم شکایت کرده‌اند، گفت: متهم که در ابتدا منکر جرم ارتکابی بود، پس از مشاهده دلایل و مستندات پلیس لب به اعتراف گشود و به جرم ارتکابی اعتراف کرد و ضمن ابراز ندامت، هدف خود را کسب منافع مالی عنوان کرد.

عباسی کسانی در ادامه عنوان کرد: کاربران توجه داشته باشند در دام تبلیغات دروغین همسریابی در فضای مجازی قرار نگریند، زیرا این صفحات کلاهبرداری بوده که درنهایت منجر به اخاذی و یا کلاهبرداری از کاربران می‌شود.

رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه در پایان از مردم خواست، در صورت برخورد با افرادی که قصد اخاذی از آنها را دارند، از واریز وجه خودداری و موضوع را از طریق شماره 096380 یا سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir به مرکز فوریت‌های سایبری گزارش کنند.

 

کدخبر: 851900 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟