اینستاگرام این پسر را میلیونر کرد ! / کافی بود بی رحم شود !

به گزارش رکنا، سرهنگ سید نظام موسوی در تشریح جزئیات این خبر گفت:‌ چندی پیش یکی از شهروندان به پلیس فتا مراجعه و اعلام کرد که فردی با هویت نامعلوم اقدام به ایجاد اکانتی جعلی و مشابه شاکی در یکی از شبکه‌های اجتماعی کرده و از این طریق اقدام به ارسال پیام برای دوستان و اقوام این فرد کرده است. فرد شاکی همچنین مدعی شد که این فرد از طریق همین حساب جعلی تاکنون مبلغ ۱۲۰ میلیون ریال از دوستانش دریافت و در واقع کلاهبرداری کرده است. 

رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی غرب استان تهران ادامه داد:‌ با بررسی‌های اولیه و اقدامات تخصصی انجام شده از سوی ماموران مشخص شد که فرد کلاهبردار با شناسایی افراد معتبر در شبکه‌های اجتماعی اینستاگرام و ایجاد اکانت جعلی به نام آنها، اقدام به ارسال پیام به اقوام و خانواده این افراد کرده و تحت این عنوان که شدیدا به پول احتیاج دارد، از آنان کلاهبرداری کرده است. 

وی با بیان اینکه ماموران پلیس فتا با اقدامات فنی و شگردهای خاص پلیسی، متهم به هویت معلوم را مورد شناسایی قرار دادند، گفت: با شناسایی متهم هماهنگی‌ها و مجوزهای لازم قضایی برای دستگیری این فرد در دستورکار قرار گرفته و متهم در جریان یک عملیات پلیسی دستگیر و به مقر انتظامی منتقل شد.

موسوی با اشاره به انتقال متهم به مقر انتظامی و انجام بازجویی از وی گفت: این فرد در جریان بازجویی‌های انجام شده ابتدا منکر جرم خود شد، اما پس از روبه‌رو شدن با مستندات و ادله موجود به جرم خود اقرار کرد. 

رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی غرب استان تهران گفت:‌برای متهم دستگیر شده پرونده‌ای تشکیل شد و این فرد برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شد. 

وی همچنین به شهروندان و به خصوص کاربران فضای مجازی هشدار داد که اگر با چنین پیام‌هایی مواجهه شدند حتما با فرد موردنظر تماس گرفته و پس از اطمینان از صحت موضوع اقدام به واریز وجه یا ارسال مدارک و اسناد هویتی کنند.

 

کدخبر: 851870 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟